Siri & Olivia

I fredags efter jobbet körde jag och hämtade upp Siri och Olivia vid tåget. Det kändes så konstigt att se någon hemifrån där. Konstigt på ett bra sätt så klart. Det var liksom bara svårt att fatta att de befann sig i lilla Sunnyvale. Fredagskvällen spenderade vi här hemma med middag med min värdfamilj, köpte helt fel drink på ett ställe (skulle prova något som min värdmamma tipsat om men köpte helt fel så klart) och sen satt vi bara hemma här och pratade och kollade lite på Friends. Och åt massa godis. De hade med sig ca 2 kg till mig. Haha helt sjukt, har aldrig sett så mycket godis i samma påse. Tack i alla fall, det ska nog räcka ett tag =)

På lördagen gick vi upp tidigt (vissa vaknade tidigare än andra pga tidsskillnaden) och sedan tog vi bilen ner mot Santa Cruz. Egentligen hade vi nog inte tänkt ligga och steka men det var precis vad vi gjorde. Spelade även lite volleyboll och gick in och testade lyckan på lite olika spel i spelhallen. Jag hade varit duktig och smörjt in axlarna eftersom jag ofta bränner mig där. Dock var det enda stället jag smörjde in på tyvärr. Så just nu har baksidan på låren och nedre delen av ryggen en härlig färg av kokt kräfta ungefär. Men jag har väl lärt mig något till nästa gång.. Vi var i Santa fram till eftermiddagen och sedan åkte vi hemåt men hamnade i Los Altos Hills där vi körde runt och spanade på fina hus. Finns helt sjuka hus där uppe.


Jag och Siri


Olivia steker


På kvällen blev det middag på Chili's (ovanligt) och sedan var det tre trötta tjejer som däckade här i mitt rum.

Igår blev det också tidigt uppstigning och efter en härlig frukost bar det av mot Great America. Det kan nog vara ett av de bästa nöjesfälten någonsin även om jag inte har så många att jämföra med. Nu när jag äntligen har lärt mig att åka alla läskiga berg-och dalbanor utan att blunda så finns det inte mycket mer att önska. Vi hade även galen tur med vädret och det blev verkligen en riktigt rolig dag. Känns ganska bra att ha köpt säsongskort där också och vi kommer nog åka dit massa gånger i sommar.





Johanna, jag och Evelina


Linda och jag provade på någon grej där man skulle klättra upp på en stege och trycka på en knapp. Lät skitlöjligt. Jättelätt ju. Det gick sådär...

Ska försöka ta fler bilder på Great America nästa gång. Allt där är galet roligt! Ni som ska komma och hälsa på måste definitivt dit. Kanske inte ni, mamma och Susanne. Det är ju liksom onödigt att betala när man sen inte vågar åka något ;)

Idag steg vi upp ännu tidigare eftersom jag skulle lämna mina småtjejer (inte Siri och Olivia) på skolan. Sedan åkte vi till IHOP och åt äkta amerikansk fetefrukost bestående av Pannkakor, ägg, potatis och bacon. Lagom mätta och lite smått illamående åkte vi sedan till Great Mall (allt i amerika är great..). Hade som plan att spara pengar och för en gångs skull gick det riktigt bra. Fick till och med två armband gratis pga förvirrad kassörska. Siri och Olivia shoppade massa fint och precis som alla andra blev de helt saliga av dofterna inne på Victoria's Secret.Trots en mindre hjärnskakning (inte för min del, stackars Olivia slog i huvet riktigt illa) så var det en riktigt bra dag. Tror allt blir bra när man träffar folk som man saknat och inte sett på länge.

Nu i eftermiddags körde jag de ner till tåget och jag kan väl erkänna att det var lite blött i ögat på vägen hem. Det var i vilket fall helt underbart att träffa dem och nu längtar jag nästan ännu mer tills mamma och Susanne kommer hit. Idag är det 28 dagar kvar.

Nej, nu blir det nog en film eller något. Och så kanske lite godis på det ;)

Ha det så bra!
/K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0