Road kill, caught on tape

Alla djur verkar ha blivit tokiga här ikväll. Jag var iväg med Mickis och spelade lite volleyboll och fotboll för att sedan avsluta med Starbucks. På vägen hem så ser vi först något som liknar en katt, men visar sig vara en tvättbjörn, bli brutalt påkörd av bilen framför oss. Dock verkade de i bilen godhjärtade för de stannade och tog hand om vad som hade hänt. Ett par hundra meter längre fram dyker det upp två rådjur som levde väldigt farligt. Tur för dem att jag är sån mes när jag kör bil. Åker i alla fall och släpper av Mickis och när jag sedan kör tillbaka så står rådjuren kvar, ännu längre ut i vägen. Puckon. Dock kom ju alla djurens beskyddare, Kajsa, och tutade och hade sig så att de ej så smarta djuren skulle fatta att man springer in i skogen när det kommer en bil. Mission completed. Forsätter i alla fall att köra och när jag kommer upp på motorvägen och har kört ett tag så ser jag en blodpöl mitt i vägen, en stor en. Följer blodet och ute i kanten ligger ett jäkla lejon. Ett stort jäkla muskelpaket som inte kan ha låtit olycksbilen åka där ifrån helt obemärkt. Dock dog ju lejonet så det kanske blev en 50/50 mellan honom och bilen.

Det sjuka med det här är att jag har aldrig under mina 8 månader här sett ett enda djur på vägen. Och så helt plötsligt dyker alla upp på en gång. Mark sa nånting om jordens undergång..


Såna här smyger runt här i buskarna..

Hur som helst... Imorgon kommer Siri och Olivia att landa i SF och det känns så skönt att ha någon hemifrån så nära sig. På fredag ska de komma hit och äta middag och sedan sova här. På lördag blir det Santa Cruz och därför kände jag idag att jag behövde en volleyboll, där av volleybollspelandet med Mickis. Får se vad vi hittar på mer nere i Santa Cruz men volleyboll ska vi fasen spela. Kan konstatera att i alla fall jag och Mickis behöver lite träning. Sen blir det en övernattning till här i Sunnyvale och på söndag intar vi Great America för att åka galna bergochdalbanor. Det kommer bli en galet bra helg och det ska bli så kul att få träffa lite kompisar som man har känt lite längre än ett par månader (inte för att det är något fel på er, ni är bäst, men som ni vet så är det ju faktiskt så att man saknar folket hemifrån :) )


Wilson följer med till Santa cruz på lördag!

Imorgon jobbar jag heldag, vilket är lite ovanligt, hehe. Det är nästan pinsamt ibland att berätta hur lite jag jobbar. Kan lägga upp mitt schema någon gång. Och nu blir det ännu mer ledigt för nu har lilltösen, 2,5 år gammal, börjat preeschool så jag är barnlös fram till kl 13 varje dag. Helt okej =)

Natti Natti!
/ K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0