Godmorgon, fredag

Hej!

St Patricks Day i onsdags blev trevligt. Inget jättespeciellt kanske men det är alltid kul att träffa massa folk och äta god mat. Skulle väl inte säga att min värdfamilj går in jätteseriöst för att fira utan de gör det nog snarare för maten och spriten. Men jag klagar inte =)

Igår bestämde jag mig för att gå lös i garaget och försöka hitta den sedan långt tillbaka försvunna barnvagnen så att man faktiskt kan ut och njuta av det fina vädret och samtidigt få lite träning. Hittade åbäket och N hoppade glatt upp i vagnen och så bar det av. Fick höra av min värdmamma att hennes barn ALDRIG somnar i vagnen. Jo tjena, efter en kvart hade jag ingen att prata med längre och det höll i sig tills vi kom hem. Ska försöka ha det som tradition nu, att ut och gå ca 2 timmar varje dag med tjejen. Kan bli en bra vana!

Igårkväll skulle jag egentigen åkt till Barrone med tjejerna men kroppen höll inte riktigt med och hjärnan höll på att somna. Gav mig ut och sprang i tron att man blir ju faktiskt piggare av det. Tyvärr stämde inte det denna gången och jag däckade nästan direkt när jag kom hem igen. Så nu får jag försöka uppdatera mig idag istället om vad som bestämdes inför helgen.

På lördag blir det i alla fall lite extrajobb. Ska sitta barnvakt åt några vänner till värdfamiljen. Kan dela med mig av hur sjukt bra betalt det är att sitta barnvakt här. Som au pair får jag 200 dollar i veckan. Det är ca 4,4 dollar i timmen. När jag nu sitter barnvakt åt värdfamiljens kompisar får jag 20 dollar i timmen. Det är egentligen jäkligt dåligt betalt att vara au pair och det är en himla tur att vi inte behöver betala hyra och mat. Det jag tjänar i helgen ska i alla fall sparas till när mamma och Susanne kommer hit, vilket är ganska snart :) Har börjat knåpa på lite planer och det blir nog i alla fall ett besök nere i LA.

Nu ska jag ta tag i dagen här. Tänkte att jag och N åker till Rancho San Antonio och går ut och går där. Där finns lite mer backar än här och det känns ju alltid bra.

Ha det fint!
/ K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0