Monterey

Nu i helgen åkte vi ner till Monterey för att hälsa på och våldgästa Carro som var där med sin värdfamilj. De bodde på ett fint hotell och där fanns visst plats för oss också sa de. Så dit kom vi, tre au pairer, instövlades. På lördagskvällen gick vi och spande in hamnen och åt lite gott och tog det lugnt bara. Vi bestämde även att vi skulle åka på Whale Watching dagen efteråt.

Och så blev det. Upp i ottan och vi kom ner till hamnen innan allt ens hade öppnat. Vi köpte biljetter, skyndade oss till grannpiren för att äta frukost och sprang sedan tillbaka till den första piren för att hinna med båten. Vägen ut mot mitten av Stilla havet var så jäkla rolig. Vi åkte en ganska liten båt och vågorna var ganska höga så ni kan ju själva tänka er hur kul vi hade när vi flög ett par meter vid varje våg. Det kändes så i alla fall. Efter ett tag börjar vi närma oss ett par båtar och vi tycker oss se något som plaskar där emellan. Men innan vi når fram dit börjar ett par andra filurer att simma och hoppa bredvid båten. Delfiner! Fick flashbacks från Grekland.

Vi kör sedan närmare det som plaskade och visst var det valar! Två gigantiska knölvalar. Väldigt häftigt att se men tyvärr körde vi inte så nära. Eller körde är väl synd att kalla det. Vi låg mest och guppade ute på vågorna. Och för er som undrar så är det mycket lättare att bli åksjuk när båten i ligger still i vågor än när den kör framåt. Jag har aldrig blivit sjösjuk förut men nu fick jag verkligen prova på det. Jättekul. Eller ja, jag roade ju vissa i alla fall ;)

Efter sjösjukan var jag inte så sugen på att vara ute på vattnet längre utan tyckte att det var läge att åka tillbaka. Men efter ett tag till av guppande var det visst flera som blev sjösjuka och fick stå bak i båten. Så går det när man skrattar åt någon! Dock kan jag själv skratta åt det nu, ganska komisk situation. Tänker inte gå in på detaljer här dock!

Efter ett tag började vi i alla fall åka tillbaka och vi kom tillslut fram till hamnen där vi satt i solen och åt glass. Jag tror alla fick såndär härlig "utlandskänsla" och vi satt bara och njöt och hade det bra. Efter glassen styrde vi kosan hemåt där vi avslutade en kanonhelg med shopping. Dock köpte jag inga kläder alls faktiskt. Har äntligen lärt mig (tror jag) att hålla i pengarna så att jag och mina resekompanioner kan komma nånstans i slutet av sommaren.

Här kommer lite bilder från helgen. Jag är som vanligt sämst på att ta kort så kolla på Johannas, Emilias och Carros bloggar istället:

http://yoannagoesamerica.blogg.se

http://emilia1.blogg.se
http://aupaircarro.blogg.se


Monterey's hamn


Två nördar på en båt.


Sjölejon på boj


Nån speciell sorts delfin utan ryggfena..


Närmare än såhär kom vi inte valarna tyvärr. Fick se lite fenor i alla fall. Lånade bilden av dig, Johanna!


Det här känner jag ingen au pair som lever utan! Varför finns inte Victoria's secret i sverige? Köpte i alla fall på mig så jag ska klara mig ett bra tag.

Kan även slänga in en liten film från havet. Tyvärr är inte valarna med i den men massa definer.





Nej nu blir det till att nörda lite med min bok Papillion och sen blir det sängen! Godnatt!
/ K

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag köpte inte en enda sån där parfym (?) från VS. Alla verkar tycka de är så underbara :/ Får väl lukta igen när jag är i USA haha.

2010-06-16 @ 10:35:54
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: johanna

HAHAHA jaaa du! Härligt hade vi ialla fall! Helgerna blir bara bättre och bättre! <3

2010-06-17 @ 00:58:56
URL: http://yoannagoesamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0