Midsommar

Hej hå alla ni som fortfarande orkar läsa trots att jag är sämst på att uppdatera.

Förra helgen, en helg före Sverige, firade vi midsommar. Vi var på ett ställe som heter Sveadal som ligger ca en timme härifrån. Man körde ungefär rätt ut i skogen och där vägen tog slut, där låg det. Med oss till Sveadal hade vi tält, mat och sprit. Mer behövdes inte. Så fort vi kom dit slog vi upp tältet, packade ur bilen (som helgen till ära vad min värdfamilljs 100 år gamla truck. Är en intressant upplevelse att köra den kan jag lova) och sedan började vi med den obligatoriska kransbindningen. Kan inte bli mycekt mer midsommarstämning än så!

Vi packade sedan fram vår egenkomponerade midsommarlunch bestående av potatis, ägg, sill, köttbullar, creme freiche och gräslök. Lite alkohol på det och sen var vi lyckliga. Måste bara flika in med att detta utspelas i strålande sol och ca 25 graders värme. Vi satt och njöt och hade det bra i ett par timmar och sedan drog vi oss neråt folksamlingen för att lyssna på lite svensk musik, gå på marknad, se nån parad och se hur de krönte Midsummer Queen, vilket var något mesigt amerikanskt påhitt. Efter det blev det dans runt midsommarstången till alla gamla missommarsånger och sen drog sig alla neråt dansgolvet. När vi först kom dit spelades det folkmusik och folk dansade pardans så vi tänkte att vi sätter oss ner ett tag och väntar in lite bättre musik. Efter ett tag blev det Lady Gaga och vi sprang upp och började dansa. Efter ett par låtar med henne kom det folkmusik igen och så höll det på hela kvällen/natten. Men efter ett tag brydde vi oss inte längre. Mer dans och lite mer alkohol gjorde det hela suverät i alla fall och vi hade galet kul. Vi dansade och fjantade oss till DJ'n sa godnatt. Sedan letade jag och Carro upp tälet i mörket. Av 6 tjejer var det INGEN som kom ihåg att ta med ficklampa. Lyckat! Men vi hittade i alla fall och lyckades till och med möblera om i bäckmörker.

När vi låg där och skulle sova pratade vi lite och kom fram till att detta kan ha varit den bästa midsommar någonsin. Det kan bero på att det är så mycket roligare att vara svensk när man inte är i Sverige men jag tror nog att samma midsommar i Sverige hade också blivit den bästa på länge!

Dagen efter mådde vi alla förvånansvärt bra och vi la oss vid poolen för att steka/sova lite. Sen blev det hemfärd och middag på Fresh Choice.

Det var helt klart en av mina bästa helger här i usa och något vi aldrig kommer glömma. Tack tjejer för att ni är bäst.

Och så lite bilder såklart:




Tältuppsättning på g!


Campet!


Julklappen från pappa kom till användning :)


Tadaa!


Kransbindning i full gång.




Vissa klarade sig lika bra utan krans och var glada ändå =)


Jag och Evelina den fina!


Något var väldigt kul..


Sen började det gå utför...


Lite mer utför...




Strax efter detta gick vi och la oss.

(Bilderna kommer från Emilia, Carro, Johanna, Evelina och mig själv)


Som sagt, världens bästa midsommar med världens bästa sällskap.

Nu är det natti natti här i usa. Det här är förresten min näst sista vecka som au pair. Går så galet fort.

Sov så gott!
/K

Kommentarer
Postat av: Evelina

Lätt bästa midsommaren någonsin! :) Och gud vad jag gillar bilden på när min krans håller på att åka ner... ;)



<3

2010-06-30 @ 08:40:03
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/
Postat av: mamma

Du e så fin med blomsterkrans i håret - när du ser normal ut för övrigt....

2010-07-02 @ 23:53:09
Postat av: Evelina

Bara så du vet så fungerar inte min telefon! <3

2010-07-09 @ 00:32:38
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/
Postat av: Joline

hej! googlade lite på bloggar i usa och hittade din :) jag åker till californinen nästa söndag, närmare bestämt till san marcos utanför san diego för att jobba som au-pair. tänkte bara höra om du bor nånstans i närheten och hur länge du ska vara kvar i usa? ha det fint :)

2010-08-05 @ 13:37:55
URL: http://inajoline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0