Fredag i blodet..

..som Emilia hade sagt. Äntligen är det helg igen och denna veckan är den väldigt efterlängtad. Det är så kära nuvarande, och blivande au pairer att vissa veckor kommer inte vara en dans på rosor. Men efter varje arbetsvecka så kommer det ju faktiskt en helg!

Förra helgen hann vi med en hel del faktiskt. På fredagen var vi och åt på italiensk restaurang och efter det åkte vi för att kika på SATC 2. Hade inga som helst förväntningar på filmen eftersom den har fått så dålig kritik i Sverige. Det var nog riktigt bra att inte förvänta sig något alls för då kan man ju inte bli annat än positivt överraskad. Jag tyckte i alla fall att den var helt okej och mycket rolig. Helt klart en bra chick flick.

På lördagen styrde vi kosan mot Carmel och beachen. Helt okej det med måste jag säga. Vi lyckades hitta lä i blåste och låg och stekte ett bra tag. Det är riktigt fint i Carmel. Tror inte att vi hittade just det finaste stället kanske men när man står uppe i en backe och kollar ner mot stranden så ser man kritvit sant och korallblått (finns det en sån färg?) vatten. Dit blir det nog en tur under min sista månad skulle jag tro. Om inte mitt resesällskap har några invändningar mot det.

På kvällen bestämde vi oss för att laga mat och mysa till det hos Emilia som hade tomt hus. Vi tänkte grilla men det blev inte riktigt så. Emilias värdfamilj har en gasgrill och ingen av oss fattade hur den funkade så det blev helt enkelt till att vi fick steka vårt kött istället. Blev gott det med.  Vi körde all in på en tjejkväll och avslutade med film.

Söndagen kom och jag skulle "jobba". Jag skriver jobba inom citattecken för att min värdpappa var hemma men trodde att han skulle behöva hjälp med barnen på stranden. Så vi for ner mot en strand, jag tog Johanna med mig som sällskap, och vi var och solade och hade det gött hela dagen. Förstår inte riktigt varför jag skulle jobba då jag inte gjorde någonting utan pappan skötte det mesta. Men så kan det vara ibland.

Framåt kvällen åkte vi hemåt och då blev det till att smida planer igen. Denna gången bestämde vi oss för att köpa take out och köra till en Drive-in bio som ligger här i närheten. Vi klämde in oss i bagaget i Emilias Honda och kom fram till att nästa gång ska vi nog prova att ta min Pick Up truck och sitta på flaket. Det kan ju bli kul. Vi såg i alla fall Prince of Persia och jag är inte så imponerad även om den var lite småkul emellanåt. Alldeles för mycket dataspelsinspirerad. Men vi hade det mysigt och vi måste på Drive-in några gånger till innan vi åker hem.

På måndagen (det var långhelg här i Amerikat, Memorial Day) åkte vi till en park för att bara ligga och ta det lugnt och snacka skit. Vi hade det riktigt gött ett tag och sedan åkte vi hem för lite mat. Sen var den helgen slut.


Maffian. Evelina hade med sig svenska vingummin. Mumma!

Nu till helgen blir det avskedsfest för Mickis som åker hem på onsdag. Det är alldeles för sorgligt för att ens tänka på och jag kan inte ens följa med till flygplatsen. Så jag ignorerar det ett tag till och tänker bara på hur kul det kommer bli på lördag.

Själv har jag nu 20 arbetsdagar kvar, 4 veckor, och jag både tror och hoppas att det kommer gå fort. Ett år som au pair är kul. Men ett år räcker verkligen för mig. Ska bli underbart att komma hem till Sverige igen. Men först blir det en månads resande med Mia och Adrian. Kommer bli kalas det också.

Nu ska jag försöka ta tag i min dag här och eventuellt träna.

Ha det fint!
/K

Kommentarer
Postat av: natalie

vi blir glada av dig med och vill ha hem dig nu <3

2010-06-06 @ 15:20:46
URL: http://naataliiiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0