Jul & Nyår

Kanske skulle uppdatera här. Har varit lite glest på sistone.

 

1.       Jul!

Vaknade på julafton och det kändes inte alls som julafton. Inte för att det har gjort det de senaste 7 åren men ändå. Det var ännu mindre julkänsla i år. Hade i alla fall ställt klockan på 7 för att skypa med mamma och mormor. Mormor såg mest förvånad ut och sa inte så mycket men det var trevligt i alla fall. Öppnade lite julklappar hemifrån. Fick bland annat Kenny Starfighter filmen(awesome!), en STOR svensk flagga, skumtomtar (som om jag behövde mer), mysstrumpor, estrella dip och lite annat smått och gott. Tack så mycket!

 

Vid lunch åkte jag till Johanna för att fixa risgrynsgröt att äta och för att förbereda för kvällen. Lite senare kom Vickan och ännu lite senare kom Mickis, haha ;) Vi började med middagen och sedan blev det massa prat och flum. Avrundade kvällen med Elf och singstar. En väldigt mysig julafton även om den var annorlunda. Tack tjejer!

 

När jag kom hem mitt i natten väntade ett paket från älskade Mia! Fick så himla fina grejer och massa gott godis. Tack fina du!  Snart kommer du hit :D

 

juldagen väckte ungarna mig halvsju och sa att tomten hade varit här. Vi gick till granen och oj vad mycket paket! Här öppnar man alla paket på morgonen och det är bara familjen som gör det. Plus au pair i detta fallet.. Barnen fick sjukt mycket julklappar och även jag fick en hel del. Det hade jag inte räknat med. Fick pyjamas från Victoria’s secret , tre tröjor från Michigan Wolverines, muffinsformar, SvampBob CD (Woho!) och pengar. Har så himla gullig familj =)

 

Resten av dagen var det lek med julklappar och fram emot eftermiddagen åkte vi till mormorn och morfarn (där vi bodde innan). Alla fixade med mat och grejer och det blev även lite mer julklappar. Fick pepsi av mormorn och morfarn och en klädrulle av hundarna. De andra i familjen fick julklappar från bland annat Gud och Jungfru Maria, haha =)

 

På kvällen blev det sedan mat, massa mat. Gott var det! På julbordet kunde man bland annat hitta rostbiff, gröna bönor-gratäng, brysselkål, janssons frestelse och kanelbullar. Köttbullarna som jag hade gjort hade tydligen lagts på snackbordet tillsammans med chipsen så de såg jag inte röken av.

 

Blev en trevlig kväll med god mat och trevliga värd-släktingar. God jul liksom.

 

2.       Nyår!

Los Angeles med Mickis! Kan ju liksom inte floppa. Dock är det svårt att beskriva i ord hur vi hade det så jag kör lite punktform och bildstorm istället.

 

Saker vi såg:

·         The OC Baitshop (där de håller alla konserter i serien)

·         Walk of fame, Hallywood

·         Hollywood-skylten

·         Svampbob

·         Elvis

·         Michael Jackson

·         Shrek

·         Drogade människor

·         Surfare

 

Saker vi gjorde:

 

·         Åt frukost på piren med utsikten av vältränade surfare och hela Stilla havet

·         Fikade på OC-caféet

·         Köpte SvampBob-handduk

·         Drack öl med tyskar och australienare

·         Delade rum med 6 olika personer på 3 nätter

·         Filmade allt och alla

·         Var i Hollywood

·         Gick till psychic i Hollywood och fick reda på vår framtid

·         Hade djupa samtal

·         Var på Universal Studios

·         Firade nyår på USA’s minsta bar

·         Festade med sköna människor, de flesta från Australien

·         Träffade svenskar på världens minsta bar

·         Åkte till Hollywood igen

·         Gjorde Shrek sur

·         Åkte på turist-tur och kollade på massa kändishem

·         Skaffade årskort på Universal Studios

·         Köpte SvampBob souvenirer

·         Körde bil

·         Tatuering på LA Ink (Mickis, inte jag, Lugn mamma)

 

Kändisar vi såg:

·         SvampBob

·         Shrek

·         Elizabeth Reaser (Esme i Twilight)

·         Kändisar som vi inte kände igen från Heroes, CSI Miami och CSI NY

·         Dudsen på LA Ink

 

 

Bildstorm:

Morgonpromenad

 

Frukostutsikt

The Bait shop

Piren från OC

Caféet från OC

Psychic

Tänker alltid på Scrubs när jag ser namnet på detta bandet

"Fyy faaan vad jävla liten stjärna. Här skulle Paul aldrig få plats!"

(för er som inte fattar: http://www.youtube.com/watch?v=dzhpQF9Cz9k  )

nyårsfirande! Folk från Australien

Fler folk från aus

Universal Studios

Best moment ever!

Staden Grandview från Ghost whisperer

4 små retards

Krustyland!

Women in yellow. (förberedda för Jurassic Park riden)


Hej då, Universal!

Universal Studios City by night

Frukost på stranden

Frukostutsikt nr 2

Orlando Blooms brevlåda

I saw the sign...

Snyggaste tour-bilen nånsin..

Huset från Body Guard

Dr Phils hus

Huset från Fresh Prince

Coolt hus i Beverly Hills

LA Ink


Mickis på väg att bli gaddad

 

Nej nu får det räcka. Där har ni min jul och mitt nyår. Nyår var bäst.

Godnatt!

/K


Kommentarer
Postat av: Mia

Bahhh vilka underbara bilder och wow för allt ni sett! ojoj så jag längtar ♥

2010-01-08 @ 10:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0