Dear John

Har precis kommit hem från bion där jag, Johanna och Emilia var och såg Dear John. Jag läste boken för ett par veckor sedan och efter att ha sett trailern om filmen så hade jag ganska höga förhoppningar. Men nej, boken är galet mycket bättre. Redan första scenen i filmen stämmer inte överens med boken. Tycker det är ganska dåligt när det ändrar för mycket. Som hur någon i boken är någons bror sen i filmen så är det helt plötsligt sonen istället. Nej det funkar inte. Visst, jag lipade som ett litet barn där inne i biosalongen. Filmen var helt okej och ganska gripande. Men det var nog också mycket tack vare att jag visste vad som egentligen hände.

Men i vilket fall så är det en ganska bra film. Och jag kan tänka mig att den är ännu bättre om man inte har läst boken innan..





Annars har det varit en ganska lugn dag. En hostig tvååring fick som treat att kolla på film imorse. Himla skönt för au pairen också =) Kan tillägga att det är väldigt ovanligt att de får kolla på tv. Sen blev det fredagslunch, pannkakor (blev enda bakmomentet för idag). Sen hämta de andra barnen och leka i parken lite. När vi kom tillbaka var morfarn här och tog över en stund, skönt! Sen slutade jag nog tror jag. Dagen gick snabbt i alla fall. Dock kom inte paketet från mamma som jag hade hoppats på men det kommer kanske imorgon. I usa får man nämligen post även på lördagar =)

Imorgon blir det som sagt ridning, om det inte regnar. Tyvärr säger alla väderprognoser jag hittar att det ska regna men de har ju faktiskt haft fel förut.



Nu blir det sängen så jag är utvilad för morgondagens äventyr.

Godnatt!
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0