Värme, orm, hund och två dagar kvar..

Lördag idag! Har varit en slapp dag och jag hade inget planerat egentligen. Började dagen med att ta mig till Rancho San Antonio för att sedan där ta det spåret som går upp för hela berget. Man måste ju testa allt liksom. Och ja, det var sjukt jobbigt men jag vill absolut göra det igen. Tänk er 26 graders värme, stekande sol, alldeles för många procent lutning och så lite astma på det. Men det gick bra och känslan efteråt går nog inte att slå. Hur som helst, varje gång jag är i Rancho så tänker jag att, nästa gång måste jag ta med mig kameran för att det är så himla fint där, plus att man alltid ser massa djur. Imorse tänkte jag ta med den men struntade sedan i det eftersom jag inte ville bära runt på både den och en vattenflaska. Och bara för att jag bestämde mig för att inte ta med den så händer det ju självklart något där man verkligen vill ha en kamera till hands. En kille som gick bredvid mig blev halvt attackerad av en skallerorm. Ser honom plötsligt hoppa åt sidan (där jag går, så jag hoppar också och skriker för fulla muggar) och så skriker han SNAKE! Haha, väldigt dramatiskt var det. Alla får väl en smärre hjärtattack men ännu har ingen fattat vad det är för slags orm. Men sen börjar svansen på den skaka och göra skallrande ljud. Så ja, en skallerorm var det, och en stor en.. Så precis när vi står där och tittar på monstret kommer jag på hur lämpligt det hade varit om jag hade en kamera med mig. Men jaja, kanske blir en annan gång, fast det hoppas jag nog inte...

Efter min hiking åkte jag hemåt för att sedan fara vidare till Foothill College och spela lite fotboll med Mickis. Så mycket fotboll blev det väl inte iofs, mest flum med volleybollen Wilson. Mickis var som vanligt sugen på Fresh Choice så vi åkte dit och åt en bit mat och lite efterätt. Efter maten bestämde vi oss för att köra till en strand som vi var sugna på att åka till imorgon. Vi skulle köra dit bara för att kolla in den då vi aldrig har varit där innan. Det var väl liiite längre än vi trodde dit men det fick gå ändå. Dock åker vi nog inte dit imorgon igen för det var alldeles för långt. Imorgon blir det Half Moon Bay istället :)




Hopp-tema som vanligt..


En styck Mickis



Hur som helst, när vi sedan har kört från stranden och kommer hem till Mickis så står det helt plötsligt en hund på garageuppfarten framför oss, och Mickis familj har ingen hund. Modersinstinkterna tar ju över så jag går ut försiktigt och börja locka på hunden, som visar sig vara världens goaste hundvalp. Den kom fram direkt och hoppade och slickade och lade sig på rygg för att bli kliad på magen. Ville bara ta med den hem, men det är väl inte så lämpligt kanske. Så vi tog med kraken in i bilen och körde ner till brandstationen där vi möttes av ett antal vältränade djurälskande män som gärna hjälpte till med att hitta ägaren. Så nu hoppas jag bara att det slutar bra för den lille. Man vet ju aldrig. De började prata om Animal Control och de har väl rykte om sig att inte göra allt för mycket när det gäller bortsprungna djur. Håller tummarna i alla fall.

Idag är det 2 ynka dagar tills familjen kommer. Det kommer ju gå hur fort som helst. Har lite att fixa här innan de kommer men egentligen behöver man nog inte göra sig så värst redo för att träffa sin egen familj. Ska bli hur kul som helst!

Nu blir det nog en film och lite lördagsgodis.

Ha det fint!
/K

Kommentarer
Postat av: Mia

AHH vad glassigt du har det med stränder o allt... just nu sitter jag på jobbet o tittar ut på stortorget o det superfina vädret, vill också vara ute!! vad roligt att familjen snart kommer, saknar dig!

2010-04-26 @ 14:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0