Tisdag

Okej, ett nytt försök i att skriva i bloggen lite mer regelbundet. Undrar hur det går denna gången...

Idag på förmiddagen var jag ute på äventyr med Johanna. Vi åkte ner till San Jose och Evergreen Valley College för att anmäla oss till en kurs i Januari. Väl där såg vi nog väldigt svenska och förvirrade ut. Sprang runt mellan tre olika byggnader men lyckades faktiskt till sist att få tag i rätt människor och papper och vips! så var vi anmälda. Problemet var bara att klassen var full och det att det var en väntelista med lite mer än 10 pers. Personalen trodde dock att det skulle lösa sig så vi får hoppas på det.

Efter Evergreen så letade vi lunchställe och hamnade på Frech Choice, debut för mig. Fresh Choice är som en STOR fräsh buffé där de har sallader, soppor, pastasallader, pizza och bröd. Bör väl tillägga att de har en fet efterrättsbuffé också. Än en gång har jag fått vara efterklok och inse att min kropp inte riktigt gillar glass och grädde. Min mage gör fortfarande ont, nu 11 timmar senare. Smart, Kajsa...

Ikväll blev det bio med Johanna och vi såg Cloudy with a chance of meatballs i 3D. Dock tycker jag inte att 3D effekterna var så mycket att hurra för men det var en kul film som helt klart är värd att se. Dock vet jag inte om jag vill betala 13 dollar för det igen. Alldeles för dyrt.

Idag tog jag också tag i att rensa bland musiken på datorn för att fixa lite cd skivor till bilen. Radiostationerna här är rätt mycket mer tjatiga än i Sverige kan jag lova. Så nu får det bli bättring på det!

Nej, nu sitter jag bara här och svamlar tycker jag. Ska hoppa i säng nu. Imorgon blir det mer shopping till det nya huset. Vill verkligen flytta in nu och ha ett riktigt rum. Eller ja, jag har ett rum här men det enda som finns i rummet är en säng. Jag behöver bland annat ett skrivbord då min rygg har börjat protestera ganska mycket av att jag sitter i sängen och skriver på datorn. Jag hoppas på flytt så snart som möjligt.

Godnatt på er!
/ K

Kommentarer
Postat av: Johanna

GILLART! ;D

2009-09-30 @ 21:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0