9/11

Elfte september idag och jag trodde att hela USA skulle gå i landssorg eller något, eller i alla fall ha massa minnesstunder överallt och bara prat om det på radion. Men under hela dagen så har jag inte hört eller sett någonting alls.. Är inte det lite konstigt? Är det för att vi bor för långt ifrån NYC eller vad handlar det om? Till och med i Sverige har vi ju minnesprogram hela dagen. Nej, jag förstår inte riktigt. Hade förväntat mig att detta skulle vara en sorglig dag här men det har varit precis som vanligt...

Jaja, nog om det. Jobbade hela dagen idag vilket är lite ovanligt i denna familjen faktiskt. Men det gick kanon och barnen och jag kommer bättre överrens för varje dag som går. De lyssnar på mig ganska bra nu även om det blir lite hot om time out då och då...

Nu på kvällen kom Johanna hit och åt middag och sedan åkte jag och hon för att plocka upp Elin och sedan köra vidare mot bion. Vi åkte dit helt på måfå för att välja film och kom fram till att alla ville se Inglorious Basterds. Tyvärr gick den inte förrän senare så det fick bli ett besök på Starbucks först. Men det är ju inte fy skam. Så en té senare åkte vi tillbaka och laddade upp med popcorn (här heller de extra smör på, inte bara det smöret som de poppas med) och sedan började filmen. Inglorious Basterds är verkligen en av de konstigaste filmerna jag någonsin sett men jag tror att den var konstig på ett bra sätt. Jag tycker i alla fall att den är sevärd men man ska vara beredd på att ta den med en klackspark och man kommer sitta och skratta åt grejer man aldrig skulle skratta åt annars. Vet inte om den är ute i Sverige men om den är det, gå och se den. Den är rolig..'


Imorgon (idag, klockan är 01:34) ska jag på THE KILLERS med Elin, Victoria och Dessi och kanske Johanna. Även om jag inte lyssnar så mycket på bandet så ska det bli grymt och konsertkänslan sitter aldrig fel. Först ska ett gymkort fixas och sedan blir det LÅNG powerwalk med Elin (Ja, man kan börja skymta de sk. au pair-kilorna. Rackarns)


Ska skriva ett inlägg om Lassen också där jag var förra helgen. Kanske tar tag i det imorgon.

Godnatt!
/K

Kommentarer
Postat av: Tess

Åhh, var du på konserten?? Jag ville dit, smsade Elin om vilka biljetter de hade, men fick inget svar :(

2009-09-14 @ 03:27:52
URL: http://tessiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0