svar

Johanna:

Varför bytte du familj och är det lätt att göra det?
Jag bytte för att jag och familjen helt enkelt var för annorlunda. Självklart är man annorlunda från vilken familj som helst men man ska känna att det känns rätt och att man lär känna familjen på ett bra sätt. Ibland blir det bara för stor skillnad från vad man är van vid. Själva familjebytet var lätt. Fick en ny värdfamilj på en dag och flyttade dit utan krångel efter mina två re-match veckor. Däremot var det väldigt svårt att berätta för min gamla familj att jag ville byta. Det är nog det jobbigaste jag nånsin gjort men det är helt klart värt det.
Har du mycket fritid? Låter så, men är det inte väldigt mycket med barnen?
Jag har nog ganska mycket fritid jämfört med andra au pairer. Min värdmamma jobbar bara halvtid och de dagarna hon är hemma så är jag oftast ledig. Hon jobbar för det mesta ons-fre vilket innebär mån-tis ledigt för mig. Så är det dock inte varje vecka och ibland jobbar jag även om hon är hemma. Det fungerar verkligen som i en familj skulle jag nog säga. Vi hjälps åt när det behövs och vi bestämmer tillsammans hur vi ska planera dagarna när det gäller jobb. Sen jobbar jag nästan aldrig helger vilket innebär att jag kan hitta på massa roliga saker då :)
Flytta säger du? Du eller hela familjen som du jobbar åt?:)
Hela familjen ska flytta =) Just nu är det fullt upp med att fixa till det nya huset innan vi kan flytta in. Förhoppningsvis flyttar vi om ett par veckor :) Just nu bor vi hos morföräldrarna vilket är så himla mysigt. Vi är 8 personer och 2 hundar i huset just nu, haha. Men det ska bli skönt att flytta också för även om mormorn och morfarn är jättegulliga och hjälper till massa så blir barnen lite förvirrade ibland och vet inte om de ska gå till mig eller morföräldrarna. Så när vi flyttar kommer det verkligen bli jag som är den som tar hand om barnen =)
Hinner du med att läsa nått vid sidan om? Hur länge jobbar du om dagarna? Och är barnen så gamla att de går i skolan också?
Som au pair måste du läsa 6 credits vilket motsvarar ett visst antal timmar på college eller vuxenskola eller vad som helst egentligen. Jag och en kompis här ska ta en resekurs i Januari där vi kommer åka till Death Valley i södra Kalifornien och via den kursen får vi alla credits =)
Oftast jobbar jag mellan 07:30-17:30 men det skiljer ganska mycket. I tisdags till exempel jobbade jag mellan 12:00 och 17:30. Beror alldeles på hur mamman är hemma. Två av mina tre värdbarn går i skolan till halv 2 varje dag. Sen har jag minstingen hemma hela dagen. Så det är full rulle här =)

Oskar:

Grattis i efterskott!! Och vilken härlig design på bloggen! Vart hittade du den? :D
Tack! Satt och pillade lite med designen bara och det här hysteriskt blommiga blev resultatet, haha =)

Susanne:

Exakt vad innebär trådning? Det ser ut som hon försöker sy ihop ögonen på dej.
Tänk dig tandtråd. Tänk dig tandtrådsom läggs i ett kors där man liksom fångar hårstårna inuti korset och sedan rycker bort dem. Tänk dig känslan av att få typ 20 hårstån noppade på samma gång = SMÄRTA.

Mamma:

Ihopsydda ögonbryn?! Matförgiftning?! Biobrand?! Spindelbett?! Kan du inte komma hem snart....
Det är inte så farligt som det låter. Lugna ner dig lite så ses vi i april och sedan kommer jag hem om 10 månader...



Det var la allt för denna gången.. Ställ gärna med frågor så ska jag bli bättre på att svara =)
/ K

Kommentarer
Postat av: Sara

jag måste bara säga att jag tycker om din blogg! :)

Du verkar ha det så bra där borta! :) Jag ska själv åka som au pair (väntar på familj) och det är så kul att läsa om andra som faktiskt har det bra där borta :)

2009-10-16 @ 13:14:24
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Oskar

Var ligger huset som ni ska flytta till?

2009-10-16 @ 20:06:28
URL: http://regnbagspojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0