My homies in Hong Kong

Godkväll!

För att man som au pair inte ska dö av depression eller tristess så gäller det att aktivera sig på helgerna.

Igår hade jag och Johanna först pizzakväll med min värdfamilj och sedan drog vi hem till henne för att göra oss i ordning. Efter lite planering kom vi fram till att vi och Victoria skulle dra in till San Francisco och The X, en 18+ klubb. Sagt och gjort och helt plötsligt var vi där. Eller nej, vi kom dit, vi gick tillbaka till bilen och vi kom dit igen. Hehe. In på klubben i alla fall och i början var det inte så värst mycket drag men efter ett tag öppnades ett andra dansgolv och folk började dansa lite mer. Så gjorde även vi. Skillanden på dans och dans här är mycket större än i Sverige. I Sverige går i alla fall de flesta ut för att just dansa. Här går killar ut för att taffsa och tjejer går ut för att dansa/gnida sig mot killar. Det kallade inte vi att dansa direkt och det var rätt många gånger då vi bara stannade upp i vårt egna dansande för att i chock glo på andra som bettede sig som man brukar göra ensamma i ett sovrum ungefär.
Som ni kanske förstår så stannade vi inte så jättelänge. Vi kom fram till att nästa gång ska vi gå på gayklubb och se om det är bättre. Så vi for hem och jag sov över hos Johanna.

Idag tog vi ut sovmorgon och åkte sedan till Stanford för att bara ligga i gräset och ta det lugnt och fika "lite". Lite finns inte i min begreppsvärld längre. Mat äts i mängder tills man mår illa. Allt ska ju vara så förbaskat gott. Men i alla fall. Vi låg och solade och kollade på folk och pratade lite barnprogramsnostalgi. Barnprogram var verkligen bättre förr. Nu ska allt vara så himla häftigt hela tiden..
När det började blåsa lite för kallt åkte Johanna och jag till Ikea istället och kollade på lite grejer till nya huset. Vill flytta in NU! Köpte ett paket delicatobollar som födelsedagspresent till mig själv men det var allt. Jag hoppas på att nästa gång vi åker dit så kan vi faktiskt köpa lite möbler istället för att bara peta på dem.
Nu ikväll har jag och Johanna suttit och planerat våra helger framöver. Det gäller att ha något att se fram emot så går tiden både fortare och lättare framåt. Nästa helg blir det förmodligen San Francisco Zoo. I november blir det förmodligen San Diego. Nice.


Ikväll när jag kom hem låg det ett paket till mig i hallen. Det var från Hong Kong. Nu är ju bara frågan vem fasen jag känner i Hong Kong som skulle vilja skicka paket till mig. Tyvärr är det inte mer spännande än att jag har köpt en klocka på Ebay och försäljaren bodde i Hong Kong. Ett mer intressant liv än så lever jag inte. Så här ser klockan ut i alla fall. Stencool.




Nu blir det godnatt och imorgon blir det födelsedag.

/ K

Kommentarer
Postat av: Johanna

Shit, Klockan var ju as fiin!! verkligen! Åhh gröön är min favvo-färg! När jag börjar få pengar på mitt konto ska jag också beställa från e-bay nånting bara för att testa juhe ^^ Tack för idag gumman, alltid lika kul! IMORRN FYLLER DU! GRATTIS! :D

2009-10-04 @ 08:31:56
Postat av: Tess

San diego låter nice =)

2009-10-04 @ 08:35:43
URL: http://tessiusa.blogg.se/
Postat av: Cornelia Myrkrans

cool klocka minsann:D Hade jag haft din adress hade jag skickat en present från lilla Harlösa. Grattis Kajsa!

2009-10-05 @ 10:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0