Födelsedag och resten av helgen

Jaha, fylla år i USA. Inget speciellt alls. Enda skillnaden var nog att det var ganska mycket jobbigare på morgonen att öppna paket från familjen när de inte var där. Men några tårar senare så gick det ganska bra ändå. Fick en sån där registreringsskylt som man hänger på barnvagnar. Susanne var orolig att jag skulle glömma bort vad jag hette eller kom från :P Den får i vilket fall åka upp i nya rummet när vi väl flyttar in...

Runt lunch hämtade jag upp Johanna och sedan åkte vi in till Los Gatos för att gå på Farmers Market där. Tyvärr var vi lite för sena så vi tog en runda i down town istället. Mysigt det med. Johanna tog in min på Powells Sweet shop och sa åt mig att plocka ut det jag ville ha så skulle hon betala, alltså hennes födelsedagspresent. TACK!! Tror folk här har börjar känna mig, hehe :P Så det blev lite coola klubbor och sånt där godis som var roligt när man var barn (som förövrigt fortfarande är lika roligt).

Efter lite mer mys och strosande i Los Gatos drog vi oss in till Saratoga för att kolla på halloween kostymer. Dock är det så att alla kostymer som är menade till tjejer är überkorta och überurringade. Inte riktigt min stil kanske. Har kommit på att det hade varit skitkul att vara svampbob och så kan vem jag nu umgås med vara patrik :D Ska försöka hitta det till ett rimligt pris bara.. Så det blev inga kostymer utan vi åkte hem istället.

På kvällen blev det bubbelbad (jag ÄLSKAR vårt hot tub, grymt skönt) och sedan bio. Vi såg The Invention of Lying, som kanske inte var lika bra som jag hade trott men ändå helt okej. Den hade sina ljuspunkter. 

I måndags hade vi födelsedags middag med fläskfilé, klyftpotatis och bearnaisås, goott!! Till efterrätt blev det en utsökt blåbärs- och ingefärakaka som mormorn hade bakat. Tar med receptet på den hem till Sverige.

Kan även berätta att av min värdfamilj fick jag presentkort på Powells Sweet shop, HAHA. Ja, jag tror verkligen att familjen och jag har lärt känna varandra :D Fick även en barbieklocka av min värdmamma (internskämt) och av mormorn fick jag lite doftljus och en svenskt gratulationskort. Så gulliga är dem. Ja just det, min värdmamma har ska även anmäla mig till en matlagningskurs. Och nej, det är inte för att jag är dålig i köket utan för att jag tycker det är kul att laga mat =)

Ja det var väl min helg i helhet. Imorgon ska jag och lilla N ha play date med Max och Stella, nice =) I helgen blir det zoo med Johanna. Jodå, det går bra nu :)


Bilder kommer imorgon. Min hjärna ville inte ritkigt samarbeta med msn så det hela är lite försenat, haha. Men håll till godo!'

Godnatt!
/K



Kommentarer
Postat av: mamma

har klarat mig utan tårar ända sen i juli, men nu blev det lite fuktigt när jag läste om paketöppningen..... Hur ska det då bli till jul!??!!?

2009-10-08 @ 14:18:20
Postat av: Tess

Vart ska du gå matlagning? För jag hade gärna också gott en sån kurs, men jag har bara hittat där man måste vara 21. Puss

2009-10-08 @ 18:10:07
URL: http://tessiusa.blogg.se/
Postat av: Oskar

Grattis i efterskott! Och vilken härlig design på bloggen! Vart hittade du den? :D

2009-10-09 @ 14:30:53
URL: http://regnbagspojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0