Amerikaner....

Jaa, vart ska vi börja?

Det är rätt kul att få höra vad amerikaner har för uppfattning om Sverige och svenskar. Idag när jag var och handlade mat så började snubben i kassan prata lite och vi kom fram till att jag var från Sverige. Anledningen till att vi började prata är att jag fortfarande är ovan vid att folk packar matkassen åt dig här, så vi började helt enkelt prata om kassar och packning. Efter ett tag säger snubben: You don't have paper bags in Sweden, do you? Varför skulle vi inte ha papperskassar?
En annan gång fick jag frågan om vi någonsin äter kött i Sverige eller om vi bara äter fisk.
En annan gång fick jag höra att vi inte har uteliggare i Sverige för att vi praktiskt taget har vinter året runt.

Ja amerikaner kan vara roliga ibland. Särskilt här i Kalifornien. Idag när jag hämtade upp mellantjejen i skolan kom en förälder i sin splitternya Hummer för att hämta upp sin dotter. Helt normalt... Såg rätt roligt ut med en liten barnstol i en Hummer. Det passade liksom inte riktigt ihop.

Annars har det varit en väldigt bra dag idag. Barnen har varit söta och snälla och vi har hittat på massa kul. Imorgon är de lediga från skolan så det blir nog utflykt eller något. Får se vad vi vill hitta på. På kvällen blir det i alla fall San Francisco med svenskgänget och på söndag är det födelsedag för min del. Idag fick jag ett paket på posten från mamma, pappa och Susanne men det får vänta tills på söndag för att öppnas.

Nu ska jag kolla på Flags of our fathers och sen blir det natti natti.

Sov så gott!
/K

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det finns dom som även tror att det går omkring isbjörnar på gatorna...

2009-10-02 @ 19:37:30
URL: http://susanned.blogg.se/
Postat av: plantan

Grattis på födelsedagen

från oss alla på Plantan

2009-10-03 @ 19:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0