12 dagar..

..sen jag bloggade sist. Då var det fredag. Så vad gjorde jag förra helgen egentligen? hm..

Just det.. På lördagen var jag och Johanna inne i San Francisco och gick på De young museum och utställningen om Tutankhamon. Vi hade väldigt höga förväntningar eftersom Egyptens historia är jäkligt spännande. Tyvärr blev vi oerhört besvikna på utställningen och kände att det var bortkastade pengar. Ingen mumie, dåligt uppbygt och ingen Egypten-känsla alls. Inte fick man ta kort heller.

Vi åkte in till Down Town istället för lite shopping. Blev en vinterjacka (ja man behöver det även här. I alla fall om man fryser lika lätt som jag gör). Blev även en mössa och lite filmer på Rasputin (den billiga affären). Fick tag i Scrubs säsong 1 & 2.

Efter vår shopping vandrade vi bort mot pier 39 och vem stöter vi på på vägen dit om inte buskmannen? Ni som såg Filip och Fredriks rundresa i USA vet nog vem det är. Lägger upp reportaget om honom:




Där har ni honom. Dock skrämde han inte oss utan han gav sig på de framför oss.

Kikade lite på piren och sedan gick vi och åt på Rainforest Café. Helt galet vad häftigt det är där! Det är precis som att sitta i en regnskog. För de som uppskattar en lugn och tyst middag så är detta definitvt fel ställe att gå till. Här finns det apor som skriker och elefanter som (vad sketan heter det när en elefant gör ljud?). Hur som helst, det är högljutt. Maten är väl kanske inte jättespeciell men helheltsintrycket gör allt väldigt väldigt bra. Det var svårt att fånga på bild hur det var så kommer ni hit någon gång eller till någon annan stad där de finns så åk dit!





Efter att ha blivit totalt blåsta av en taxichaufför och förföljda av läskig man på tågstationen så kom vi ändå hem ganska säkert och störtade i säng. Vi tappade dock en sak i San Francisco, nämligen Johannas röst. Har ingen aning om vart den kan vara. Hon fick viska på vägen hem i tåget och vi kom fram till att jag fick agera tolk om det skulle behövas. Stackarn..

På söndagen blev det en slappdag på grund av förkylningar och annat men på kvällen blev det middag för Mickis som fyllde 21! Det är stort här i USA alltså. Åkte till någon tjusig restaurang med hennes värdfamilj och åt nån slags asiatisk mat. Mycket gott och mycket trevligt i alla fall. Grattis Mickis :)
Efter middagen kom vi fram till att vi ville hitta på någonting mer så vi åkte till ett bowlingställe och körde intern turnering. Jag vann... en av 6 gånger.. höhö. Jorå, Mickis var strået vassare måste jag säga. Men så ska det ju vara på födelsedagar. Vi hade kul i alla fall och det blir nog fler bowling tillfällen för oss :)


Födelsedagsbarn och bowlingproffs!

Måndag = uppkörning
Fungerar som i Sverige ungefär, fast ändå inte. Man visar först att man vet hur man sätter på alla lysen, tutan, vindrutetorkare, varningsblinkers och blinkers. Sedan kör iväg och kör i ca 10 min. Ingen motorväg eller så, nej det är överskattat. Jag körde i ett bostadsområde och det enda "extra" jag fick göra var att backa rakt bakåt på en rak väg. Så nej, det är nog ganska svårt att kugga på en amerikans uppkörning faktsikt. Så nu väntar jag bara på att körkortet dimper ner i brevlådan så att jag kan vara lagligt försäkrad när jag kör.


Resten av veckan rullade på som vanligt. Barnen var lediga från skolan och mittentjejen hade svininfluensan. Men sjuk eller inte så hade hon och jag bestämt att vi skulle ha en speciell dag tillsammans så vi åkte till Razzbery lips, typ skönhetssalong för barn. Där fick hon sig en make over och skuttade glatt ut där ifrån 10 min senare, indränkt i glitter och hårspray. Men glad var hon. Och efter en make over så måste man ju faktiskt äta glass så att man får en chans att sabba  sin outfit och det lilla smink hon hade. Glass över hela kroppen, lycklig och glittrig, jodå hon gillade sin speciella dag.

fredagen bestämde jag, Mickis och Johanna oss för att prova på rullskridskor, lite smått inspirerade av filmen Whip it. Så vi åkte ner till San Jose och snörade på oss gamla skönheter från 70 talet och gav oss mycket galant ut på rinken. Och fy vad kul det var. Och svårt. Och min högersko drog till vänster. Och jag var den enda som ramlade. Men annars var det bra =) Haha. Vi såg även att de har sk. Roller Derby's som vi måste kolla in. Ni som har sett filmen Whip It vet vad det är för något. Skriver om det om vi åker dit någon gång.
Lagom svettiga drog vi ifrån rullskridsko stället när de stängde och åkte mot bion i Cupertino för att se Saw VI. Jag gillar inte skräckfilmer och denna var inget undantag. Så ruskigt blodiga och vidriga. Dock hade jag tur för att när jag köpte en dricka att ha på bion så fick man en gigantisk mugg till den. Så när filmen blev för läskig kunde jag helt enkelt bara kolla in i muggen och slippa se vad som hände i filmen. ;)


Johanna!




KUL!

I Lördags for vi till Ikea för att få känna lite nostalgi. Blev som vanligt storhandling i matshoppen. Mums. Kände mig dock inte kry alls så jag åkte hem och gick och la mig kl 18 en lördagskväll. Och det hjälpte.

Söndagen innebar Au Pair möte och pumpkin carving. Dock var vi sena dit och var tvungna att åka tidigt så det blev ingen pumpa för oss men det var trevligt att träffa allt folk.
Efter mötet fick trion (Johanna, Mickis & jag) ryck och bestämde oss för att köra till Half Moon Bay för att leka på stranden lite. Men fy vad kallt det var både i luften och vattnet. Men tro inte att detta stoppar mina vänner från norrland, nejdå. De badade med kläderna på medan jag, mesen, stog bredvid och tog kort. Hahaha. Nästa gång lovar jag att hoppa i jag med! Kul hade vi i alla fall och det blir nog fler turer dit kan jag tänka mig :)


M & J







Och fram tills idag har det inte hänt så mycket spännande saker. Har köpt Halloween kostym och massa accesoarer. Men bild på det får ni se efter Halloween. Fick även prata med min kära katt på skype igår. Jäklar vad fet han har blivit. Ta det lugnt med hans mat, mamma! :)

Det får bli allt för denna gången. Ha det så bra!
/K


Kommentarer
Postat av: Susanne

Blixten är inte tjock, det är vinterpälsen...



Det där med rullskridskorna verkar ju himla spännande. Känns verkligen amerikanskt till max. Hoppas du inte fick allt för många blåmärken. =)



2009-10-28 @ 23:04:56
URL: http://susanned.blogg.se/
Postat av: mamma

Vadå fet? Han har i alla fall inte spräckt några jeans......

2009-10-29 @ 15:38:17
Postat av: Nadja

haha, du är för rolig Kajsafis, det är alltid lika kul att läsa din blogg... Träffade din kära syster på Ikea i kalmar igår btw :)

2009-10-29 @ 16:54:33
Postat av: natalie :)

haha buskmannen, höll på att dö när jag läste det ;)

2009-10-29 @ 18:16:59
URL: http://naataliiiie.blogg.se/
Postat av: NANNY

åh, va ja saknar dej purko! och din katt är säkert inte fet, han har nog bara kraftig benstomme:)

2009-10-30 @ 12:48:23
Postat av: Catrin

Hej Kajsa! Låter som du är med om massa roliga saker hela tiden! Ett sådant matställe har jkag och Jimmy varit på i Stockholm på söder, det heter Kho Pan Gang eller ngt sånt. De har precis samma koncept, att man sitter som i en djungel och att det börjar regna och åska rätt som det är och att det flyter en å mitt igenom resturangen med fiskar i och att man får sitta i olika miljöer där som uppe i en trähydda, så att man får klättra upp till och att sitta i en gamal tuck tuck taxi och att man får sitta på golvet på kuddar etc. det var en jättehäftig känsla!!! Vilka fina bilder du har tagit vid stranden, ser precis ut som på film! Kram

2009-10-31 @ 08:29:55
URL: http://www.catrinseerbe.blogspot.com
Postat av: emilia

Hejsan, Den 4 januari beger jag mig till USA.. Till familjen som du var i först. Toni och Kelly! Du bor ganska när los altos fortfarande va ? :) Trivs du bra i området och så?



Ha det fint!

2009-11-03 @ 13:20:50
URL: http://emilia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0