update

Jag är ingen bloggmänniska. Så är det. Funderade på om det hela skulle bli enklare om jag videobloggade men kom fram till att jag förmodligen bara hade känt mig töntig. Så jag gör ett nytt försök med att skriva...

Sedan jag bloggade sist har jag hunnit vara på dejt*, varit på fotbollsmatch på Stanford, tjejmiddag**, haft picknick med min tvååring, bakat sockerbullar***, spenderat en hel dag på sjukhuset med Mickis****, kört pickup årsmodel -85, träffat svenskar, varit på basketmatch, varit på Chilis 3 gånger, thanksgiving, gjort pepparkaksdeg***** och FLYTTAT. Äntligen har vi flyttat. Än så länge är det fortfarande kaos i huset men det börjar arta sig mer och mer. Så här såg det ut när vi flyttade in för en vecka sedan:


Vardagsrum


Kök


Flytthjälp #1


Flytthjälp #2


Jag är verkligen stolt över min värdfamiljs val av tvättmaskin =)

Just nu ser det lite bättre ut än på bilderna, men inte mycket =)


*Dejten gick bra men vi kommer nog inte ses igen. Vi var väldigt annorlunda kan man nog säga. Men som tur är kan jag bara byta bankkontor så jag inte behöver förklara mig alltför mycket. Sms funkar bra...

**6 tjejer, tacos, alkohol och en resväska. Kul kväll!

Mickis & Sara


Sara i väska

***

Gooott!

****Hon är okej. Hade en inflammation i pupillen som jag inte ens kan föreställa mig smärtan från. Stackare. Men hon är okej nu. Back on track..

*****

Luktade jul. Ska baka ut kakorna tills imorgon då det faktiskt är första advent. Men jul och allt som har med det att göra känns väldigt avlägset. Det kommer bli en konstig jul.


Det var allt för denna gången. När allt är klart i huset ska jag gå runt och filma så ni kan se hur det se ut =)

Ha det så bra!
/K

Kommentarer
Postat av: mamma

Här är det också första advent! I går blev det Lussekatter och Vörtbröd, det luktade också lite jul.... Hör av dig när du fått paketet. KRAM

2009-11-29 @ 07:31:08
Postat av: Nadja

åh, äntligen skriver du. är inne på din blogg varje dag:P Kul med dejt hörru trots att ni var olika... Idag ska jag kolla när årets lucia väljs... :P Ha det så bra kajsafis!

2009-11-29 @ 12:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0