Äventyr

Igår var tanken att jag och Johanna skulle åkt upp i bergen och vandrat. Tyvärr blev vi försenade och sedan när vi väl var på väg så hittar vi självklart inte rätt väg. Så vi improviserade istället. Tog diverse avfarter från den slingriga motorvägen och kom in på ännu mer slingriga bergsvägar. Riktigt häftigt var det i alla fall. Vi körde mitt i skogen, mitt bland bergen och ändå låg det massa hus där. Tänk er Cullens hus ungefär (Twilight för er stackare som inte förstår). Tyvärr dök varken Edward eller Jacob upp. Dock kompenserade vi detta genom att gå på New Moon igen på kvällen.

På tal om Twilight så har min värdpappa nu lovat att se filmen. Först ville han ha en mycket ingående beskrivning om vad filmen egentligen handlar om och om varför Edward glittrar istället för att brinna upp när han är i solen. Efter ett tag var han fortfarande tveksam men lovade att ge filmen en chans. Success!


Såhär kunde det se ut


Eller såhär..


Eller såhär.. Lugn, jag är en jättebra förare. Måste vara fel på Johannas kamera ;)


Sen helt plötsligt kan det ligga ett jättefint, modernt hus mitt i ingenstans..


Högt upp. Ofräsch, blåsigt, kallt. Men himla fint.


Från början var vi helt själva på bion. Och vad gör man annars om inte lever rövare och springer runt och leker balett?


Har har dagen gått i adventstema. Åkte först till Ikea för att köpa adventsstjärna till fönstret. Fanns inga kvar så jag fick improvisera och köpa ljusslinga med många stjärnor istället. Skulle också köpa adventsljusstake men självklart fanns inte det så fick improvisera där också och köpa 4 separata ljustakar. Blev lite annat smått och gott också. Dock ingen mat denna gången. Måste nog vara första gången det händer...

Kom hem från Ikea och julpyntade lite. Sedan blev det jobb. Hade bara tjejerna och tillsammans satte vi oss och bakade pepparkakor. Självklart gick julmusik på i bakgrunden och det var faktiskt riktigt mysigt.
Efter baket var det dags för middag och för att hela familjen skulle få adventskänsla så satte jag fram min hemmagjorda adventsljusstake. Men nej, amerikaner och advent går inte så bra ihop. Pappan sa att nej, första advent är ju första december för det är då man öppnar första luckan i adventskalendern. Min tvååing började sjunga Happy Birthday då hon trodde att det tända ljuset var för någons födelsedag. Min 6-åring blev upprörd och sa att det var inte alls första advent, det var 3:e. Bombsäker var han... Jaja, jag njöt i alla fall. God mat var det också.

Nu sitter jag här i mitt julpyntade rum och smaskar på pepparkakor och clementiner. Mysigt :)


Improviserad adventsljusstake


En bakande tvååring. (får tyvärr inte lägga upp bilder på barnens ansikten)


Även min 6-åring ville prova på när han kom hem. Här har ni alla tre fullt koncentrerade av baket.


Mys!


Mitt rum just nu. Lite julkänsla faktiskt :)


Hoppas ni har haft en bra första advent. Det har jag haft. Även om jag är på andra sidan jorden i ett soligt Kalifornien.

/ K

Kommentarer
Postat av: Johanna

jaaa jag säger då de, vilket mysigt inlägg! Och vaa fiiint ditt rum blev supermys! :D Tummen upp!

2009-11-30 @ 05:53:25
Postat av: Victoria

mys du fick till det :)

2009-11-30 @ 18:02:40
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: Nadja

Åhh vilket mysigt rum du har :)

2009-11-30 @ 20:31:43
Postat av: Anonym

Mysigt!

2009-12-04 @ 01:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0