Svenskar och presenter

Fick mycket bra nyheter för ett tag sen. Den nuvarande au pairen i min blivande värdfamilj (låter det rörigt?) berättade att det var en annan svensk au pair som ska börja jobba i samma område som jag i augusti. Så en mailadress och en msnaddning senare hade jag fått kontakt med en annan blivande Los Altos au pair, Johanna! Kommer bli kanonkul att känna någon lite i alla fall när jag kommer dit. Goodie goodie!!

Planerna om presenter går framåt. Mamma T och Pappa K ska få en bok om svenska traditioner, en glasskål fylld med godis, en osthyvel och pepparkaksformar. Lilltjejen får en bok om Ronja Rövardotter (Ronia, the robbers daughter, Kasst översatt med andra ord), svenskt godis och någonting i utklädningsväg. Lillkillen får en bok med Emil i Lönneberga, svenskt godis och någonting med spindelmannen eller bilar. Det är svårt det här med presenter till folk man inte känner så bra.

På onsdagar är det exakt två månader tills jag åker. Kommer nog gå fort som bara den. Och på tisdag åker jag till Grekland ;)


Kommentarer
Postat av: Siran

Vilken stilig blogg hörrödu

2009-05-13 @ 19:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0