News

Lite au pairnyheter har ju ingen dött av...

Det rullar på med familjen i Los Altos. Vi mailar och pratar en del på facebook. Fick ett mail häromdan där mamman berättade att treåringen är anmäld till ett basketläger i sommar. Hur många treåringar i Sverige är på basketläger när de är tre?? Jag har också blivit inbokad på en resa med mamman och barnen. Vi ska till Detroit, MI och besöka mammans familj. Ska bli spännande men det kommer nog kännas rätt konstigt. Det blir i alla fall ett bra tillfälle att lära känna både mamman och barnen bra! Hur håller man reda på två  barn på en flygplats förresten? Jag har ingen aning om hur vilda barnen är..

Jag pratade med hela familjen (mest mamma T) på skype för ett tag sedan också. Lilltjejen låg först däckad i soffan men vaknade sedan till liv och ville visa att hon både kunde läsa och pussla. Dock inte samtidigt. Lillkillen blev nog mest hyper och sprang runt i en spindelmannendräkt, beväpnad med vattenpistol, och vrålade. Haha =) Båda vågade i alla fall prata lite med mig och de verkar hur söta som helst. Jag frågade vad de hade velat ha i present och båda svarade att de ville ha godis. Men inte "the black candy". Deras svenska au pair som de hade för några år sedan hade tagit med det och de hade avskytt det. Måste vara lakrits va?

Jobbar lite på presenterna nu... Vad kan man köpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0