Kefalonia

Kom hem från Grekland igår. Jag har nog aldrig varit på en bättre och härligare resa tror jag inte. Hur underbart som helst verkligen. Hotellet som såg ganska skabbigt och enkelt ut på bilderna var verkligen över våra förväntningar. Att vi bodde bredvid stadens inneställe gjorde inte heller saken sämre. Att välja staden Lassi var nog det bästa vi kunde ha gjort. Nära till allt, trevliga människor och skön stämning är verkligen de orden man kan beskriva Lassi med. Sedan att vi lärde känna lite lokalbefolkning gjorde inte saken sämre. Sjukt trevligt och lätt att vi åker tillbaka nästa år. Augusti 2010, vi ses där!

På au pair fronten vill jag bara berätta att jag är så galet nöjd med den familjen jag har valt. Allting känns så himla bra med dem. Igår mailade jag dem och berättade att jag var sugen på att pierca tungan men skrev att jag ville att det skulle kännas okej också. Fick svar idag där mamman, T, sa att de inte tyckte att det var en jättebra idé eftersom lilltjejen är i den åldern då hon börjar ta efter lite äldre flickor. Det här kanske låter negativt men sättet hon skrev det på gjorde verkligen att det kändes bra. De sa också att de tyckte att det var så himla bra att jag hade mailat dem innan jag bestämde mig. Just nu är jag bara så sjukt sugen på att få komma dit och träffa dem. Det är inte långt kvar nu!!

En lite mindre rolig sak är alla visumpapper, försäkring och internationellt körkort som jag måste ta tag i. Känns galet jobbigt. Måste också till banken och fixa pengar till allting. Plus ca 6000 för att en smart Kajsa råkade toucha brevlådan rejält igår när jag körde hem så att bakdörren numera lutar åt två olika håll. Heja heja. Inte så roliga pengar att hosta upp men det är ju inte så mycket annat att göra. Tur att jag har förstående föräldrar som tog det hela på ett bra sätt. Inga sura miner alls. Istället började mamma berätta om allting hon har råkat göra med olika bilar genom tiderna. Känns bra.


Slänger in lite bilder från Grekland med så att ni kan känna er lite avundsjuka ;)


På stranden Makris Gialos



Första kvällen på baren So simple. Trötta men glada =)


Utsikt efter att ha bestigit ett berg under vår båtutflykt. Svettigt i 33 graders värme (i skuggan ;) )


Resesällskapet. Vad jag kommer sakna att inte träffa er dygnet runt, varje dag...

Kommentarer
Postat av: Siran

PUSS!

2009-05-28 @ 20:59:19
Postat av: Pernilla

Hej:) Grattis va kul att du fått en familj och ett datum!! Va spännande:) Väntar sj på en match i CA som är mitt önskemål, hade du ngt önskemål och hur lång tid tog det för dig att få familj?? Jag har fått två st men de va när de missat att ja ville till CA sen dess har ja inte fått ngn..Allt går ganska trögt och ja är lite stressad..Ska följa din resa med spänning:)Bra idé det där med lista..hehe!! Ha de bra, lycka till! kram

2009-06-28 @ 02:30:19
URL: http://pilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0