Dagens i-landsproblem

Igår fick jag en Vhs-spelare för att jag bara hade Dvd-spelare medan hyllorna är fyllda av Vhs-filmer. Den fungerade fint och allt var kanon till jag skulle sova. På min tv bänk stod nu en tv (med röd lampa), en Boxer (med gula lysande siffror), en Dvd-spelare (med blå lysande siffror) samt en Vhs (med gröna lysande siffror). Allting står riktat mot min säng som nu blev upplyst som en mindre fotbollsarena. Tänkte att, Ja men det kan väl vara mysigt. Tänkte så ett tag tills jag insåg att det lös så mycket så att jag kunde göra skuggfigurs-teater om jag hade velat. Fick ont i ögonen och kunde inte sova.

Resultatet av det hela blev att jag, i något irriterat tillstånd, sliter ut alla kontakter. Rummer blir mörkt och skönt och jag försöker somna igen. Kommer då på hur mycket jag kämpade under dagen med att ställa in klockorna på alla maskiner som jag nyss dragit ur kontakten till. Tänker på hur jobbigt det kommer bli nästa gång jag sätter i kontakterna och allting bara kommer att blinka för att ingenting är inställt. Blir ännu mer irriterad men somnar tillslut och drömmer om elektronik och lampor.

Det är inte lätt att leva i ett land där vi har allt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0