Smärta

Jag var hos tandläkaren nyss för att göra en lagning. Är man född med min kvalité på tänder så är man rätt van vid lagningar vid 18 års ålder. Man är också van vid att ta bedövningssprutan. Problemet denna gången var bara att bedövningen inte verkade där den skulle. Jag kände alltså när de borrade i min tand och det är ingen skön känsla kan jag lova. Så tandläkaren sprutade in lite mer bedövning i käften på mig. Men inte fasen hjälpte det. Inte mycket i alla fall. Smärtan blev lite lättare att uthärda men det var inte skönt direkt. Usch och fy.

Tanden blev lagad i alla fall och nu sitter jag här med dubbel dos bedövning och är som vanligt förundrad över hur häftigt det är att inte ha någon känsel. Jag kom på innan att om man skulle vilja pierca sig i läppen eller tungan så är det ju perfekt att göra det efter att man har varit hos tandläkaren och fått bedövning. Alltså borde det ultimata vara en mottagning som kombinerar tandvård och kroppssmyckning. Någon som vill arbeta vidare på den idén?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0