Det här med att tanka bilen..

Det är verkligen inte något för mig. Första gången jag skulle tanka efter att jag tagit körkort var tillsammans med Maria. Jag tror vi var på tre bensinmackar innan vi fick ihop det. Sen gick det nog ganska bra.

Igår skulle jag då tanka igen. Ställer mig bredvid bensintanken och kommer på att jag inte vet vilken sida tanklocket sitter på. Sticker ut huvudet genom dörren och upptäcker att jag har valt rätt sida. Så det börjar ju bra. Problemet här var bara att jag stod ca 1,5 meter ifrån tankstationen och slangen skulle förmodligen inte räcka. Jag backar och trixar lite och sen står jag perfekt. Går och betalar med kortet och sen är det bara att börja tanka. Nästan. Först måste jag komma på hur jag öppnar tanklocket. Hittar en spak som ser bra ut. Tyvärr gick den till motorhuven som hoppar upp så fint. En man på andra sidan macken vänder på sig och skrockar lite. Kul för honom. Tar tag i nästa spak som visar sig vara till ryggstödet på stolen. Får sätta mig i bilen och justera det igen. Sen hittar jag rätt spak. Öppnar tanklocket och börjar tanka. Det går bra. När jag sedan ska köra iväg kommer jag på att motorhuven fortfarande är öppen. Tänker att det är bara att ta tag i den och få lite kraft så jag kan stänga igen den. Problemet är bara att inte kan öppna den mer än den cirka decimetern som är öppen. Något tar emot. Jag känner med handen under kanten på huven men hittar ingen spärr. Funderar på om det är dåligt att köra med motorhuven halvt öppen. Jag kommer fram till att det nog inte är så bra. Så jag får ta i från tårna och efter några försök lyckas jag faktsikt stänga den. Det tog ca en kvart att tanka. Bra, Kajsa.


Förövrigt så jag har kommit på hur mycket jag gillar packlistor. Alla som känner mig vet att jag är rätt så nördig och jag gör inget undantag här. Allt som ska med SKA stå på listan. Jag skulle inte kunna packa utan en lista tror jag. Skulle glömma hälften. I alla fall, nästa söndag blir det Trysil! Har dock kommit på en ganska jobbig sak. Vi åker 06:45 på morgonen. Och för er som har koll så vet ni att det blir sommartid natten mellan lördag och söndag. Alltså kommer vi egentligen åka kl 05:45 om man skulle fortsatt på tiden från lördagen. Jag är knappt människa så dags.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, du är ju bäst Kajsa! Vet du vad? Jag kommer hem till påsk:D

2009-03-22 @ 22:00:08
Postat av: Ugglan Torwald

jag tycker du har fina ben

2009-03-27 @ 16:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0