Flygbiljetter!

Äntligen har de kommit. Måndagen den 13/7 lyfter jag från Kastrup kl 1400. Och på måndag är det bara tre veckor kvar!!

Idag åkte stora resväskan ner från vinden så att jag kan börja planera lite. Frågan är bara ifall jag får ha en eller två väskor. Får jag bara ha en så kommer det bli jäkligt tight med plats! Hoppas på att få ha 2 väskor á la 23 kg. Har även fått schemat för dagarna i New York och det är verkligen späckat schema varje dag. Lektioner mellan 08 - 20 är det som gäller. Men vi kommer även få några timmar på näst sista dagen då vi får upptäcka New York lite! :)

Annars då? Ska ut och campa dagen efter att jag kommer hem till min värdfamilj. Mamman skrev att de skulle åka " a bunch of friends". Jaha, kanske 2 familjer då tänkte jag. Men nej, 51 personer blir det på campingrundan. Här verkar det vara stora kompisgäng som gäller =) Ska bli riktigt kul även om jag kommer vara trött efter resan. Men det är väl bara att vänja sig antar jag. Sen när vi kommer hem från campingen så blir det till att vara i Los Altos en vecka för att sedan åka vidare mot Michigan och Detroit för att träffa värdmammans familj. Kommer också bli kul! Det är mycket på gång nu och tiden bara rusar fram!

Ja just det, jag har ju tagit studenten också. Känns som att det var jättelängesen nu men det är bara lite mer än en vecka sedan. I lördags blev det studentkalas här hemma och det hela blev mycket lyckat. Men med familjen De Bourg/Ahlm och alla fina vänner så kan det inte bli mycket annat än så. Fick massa fina presenter, bland annat Twilight serien på engelska. Det är ganska svårt att slita sig från de böckerna kan jag lova så första är redan utläst och nu kämpar jag för att inte slänga mig på andra boken alldeles för snabbt. Tanken var ju att jag skulle ha dem att läsa på flyget till USA. Vi får väl se hur det blir med det!




Galären på ingång!


På fredag blir det intervju på Amerikanska Ambassaden i Huvudstaden. Dit kommer även den andra svenska tjejen som ska bo i samma område som jag. Kanon att träffas innan vi åker! :)

/ Kajsa

Kommentarer
Postat av: jessica

hej :) jag hittade hit ;) tänkte bara höra om det är okej om jag lägger upp en bild som jag tog i dag som du är med på?? :)

2009-06-26 @ 20:46:12
URL: http://jessicainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0