Working day numero uno

Igår var första dagen som jag jobbade. Fast jag gjorde det med Pauliina så att jag ska lära mig allting =) Det gick faktiskt riktigt bra hela dagen och jag börjar lära mig att hitta i området nu. Det är väl i och för sig fortfarande ganska förvirrande för alla gator ser precis likadana ut men det går bättre och bättre. Vi hade också en playdate med Stella, som är svensk/holländsk/amerikansk, så jag fick prata lite svenska. Hon blev helt faschinerad att någon annan än hennes mamma pratade svenska med henne. Dagen rullade på bra och när vi var off så passade jag på att göra köttbullar åt familjen. De blev ganska uppskattade faktiskt men jag ska göra dem ännu bättre nästa gång =)

Idag har dagen också flutit på bra och vi har hunnit med både camp, playdate och simlektioner. Nu på kvällen var jag och Pauliina på middag hos den svensk/holländska familjen. Mamman är svensk så hon och jag växlar lite mellan svenska och engelska. De är hur trevliga som helst och deras au pair Petra är jättetrevlig hon med. Vi kommer förmodligen umgås en hel del :) Imorgon ska vi baka kolakakor med Kevin och när vi har slutat jobba blir det IKEA :)

Här är lite bilder från gårdagen:


Kast med litet barn


Han liknar Spider man vilket förmodligen gör honom väldigt glad =)


Funny faces

Over and out ( for today)
/ K

Kommentarer
Postat av: victoria

Nice Nice :)

Den där lilla plutten har ja ju träffat på. han är för sööt han :)

2009-07-22 @ 08:34:14
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: Siri

Vilken liten sötnos : )

2009-07-22 @ 11:04:10
URL: http://siiris.blogg.se/
Postat av: mamma

Gu, va härligt det ser ut med sol och värme! Du ser ut att trivas som fisken i vattnet! Ta väl hand om dig, töm inte IKEA...=) KRAM!!!

2009-07-23 @ 09:10:23
Postat av: Siri

gud vad ni är söta!

2009-07-23 @ 18:53:03
Postat av: Nadja

ÅÅÅÅH!!! Du ser ut att ha det suuuperbra!! Tänker ofta på dig!

2009-07-23 @ 19:05:12
Postat av: Oskar

Hoppas att du trivs! Visst var au pair skolan dödens tråkig? Tyckte i alla fall jag :)

2009-07-24 @ 08:36:48
URL: http://kokomo.blogg.se/
Postat av: Mia

Allt verkar toppen där borta i det stora landet! Vilka bäverhopp lille Kevin gör. Lär honom alla knep vi kan:) Kram kram

2009-07-25 @ 19:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0