En vecka!

En vecka kvar tills jag lämnar Sverige! På fredag är det en vecka kvar tills jag träffar värdfamiljen för första gången! Fast allt känns fortfarande overkligt. Jag kommer inte fatta det förrän jag står där i ankomsthallen på San Jose International och ser familjen komma gående. Fram tills dess kommer det bara kännas som en semesterresa till New York som jag snart ska åka hem från igen.

Det pågår en hel del förberedelser här hemma just nu. Två väskor ska packas, jag kommer aldrig få plats i en. Handbagaget är nästan färdigpackat, en vecka innan. Mp3 ska laddas med bra musik, datorn ska rensas från onödiga filer som tar plats och alla viktiga papper ska dubbelkollas minst tjugo gånger till. Mitt största bekymmer just nu är att mitt visum inte ska vara giltligt. Det råkade nämligen ut för en störtskur här om dagen och färgen runt fotot är något utkletad. Men det löser sig väl antar jag. Man ser att det är jag i alla fall.

Jag mailade med deras nuvarande au pair Pauliina för ett tag sen och hon berättade att hon hade planerat hela första veckan jag kommer vara där. Undrar vad vi ska göra. Det känns i alla fall skönt att ha henne där första veckan så att hon kan visa mig området och lära mig massor om barnen och familjen.

På fredag blir det avskedsfest här hemma. Ska ut nu och se hur många man klämma ihop på vår altan. Det blir väl en hel del folk som vanligt när Galären är inblandad :) Men så ska det vara. Mycket folk! Jag vill ju hinna träffa så många som möjligt innan jag åker.


Förra veckan blev det en trip till Öland tis-tors. En slags återkomst för mig och Mia och de obligatoriska bilderna i Trollskogen blev tagna. Rätt kul att jämföra dem med de bilderna vi tog 2006.


2006

2009

Mia:

2006

2009

Kommentarer
Postat av: Johanna

Shit nu äre nära!! Jag längtar jätte mkt! men jag kommer att få damp när jag ska packa, vet inte vad jag ska ha med mig :S HAHA ajja jag tror att vi kommer få ett så himla roligt år!! :D

2009-07-07 @ 00:12:06
URL: http://yoannagoesamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0