090726

Den första jobbveckan gick riktigt snabbt. Jag har börjat lära mig att hitta till alla barnens aktiviteter och alla andra viktiga ställen här i krokarna.

I onsdags for jag och Pauliina iväg mot IKEA. Hade tänkt att jag skulle hitta en spegel till mitt rum och en tandborstmugg till badrummet. Istället kom jag ut med svenskt godis, sylt lantchips, pärlsocker och vaniljsocker. Allt för ett nätt summa på 20 dollar. Ups!
Att gå runt på IKEA kändes faktiskt lite som hemma. Allt står på svenska ( mer eller minde felstavat) och möblerna är de samma som hemma. Att åka till IKEA utan att äta funkar ju inte riktigt och IKEA brukar ju ha riktigt god mat. Här är det dock annorlunda. Till köttbullarna får du pommes eller potatismos. Det finns ingen kotlettrad med bearnaisesås och ingen lax med pasta. Istället fick det bli en vegetarisk pastasallad. Den var faktiskt helt okej och jag gick därifrån lycklig =)

I torsdags bestämde jag mig för att springa en runda (mest beroende på min ångest efter allt vi äter om dagarna). Sagt och gjort, på med joggingkläder och skor och ut i 25 graders hetta ( vilket nästan räknas som kallt här). Sprang upp till Rancho San Antonio och stannade bara två gånger på vägen av att jag höll på att dö. Fy vad hemskt det är att vara otränad. Det blev inte bättre av att jag knappt kunde resa mig upp dagen efter :P Idag börjar träningsvärken ge med sig och jag tror att det får bli en runda till ikväll faktiskt.

Först blir det San Fransisco för att 1: gå över Golden Gatebron, och 2: försöka få tag i biljetter till Alcatraz. Egentligen måste man köpa biljetter minst en vecka innan för att vara säker på att det finns några men vi ska se om de säljer några ute på piren. Jag ska också prova den berömda Jamba Juicen som tydligen ska vara något ut över det vanliga. Blir nog en bra dag idag :)


Finn ett fel..


Finn ett annat fel (och noterna den gigantiska lådan med svenska godsaker under min arm)

Till Nanna: Du är ju för söt. Lovar att ringa om något går fel =)
PS. Varför kunde du inte skriva med svenska bokstäver? Vart är du någonstans lilla Bubbi?

/ K

Kommentarer
Postat av: Oskar

Haha, ja, lokalerna var inte första klass precis! Kul hade man dock, precis :) Trivs väl inte lika bra som jag trodde, men känner att jag får ge det lite tid. :) Och du?

2009-07-26 @ 19:48:40
URL: http://kokomo.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej!

Kommer du från Malmö? Såg på bilden att du åkte från Malmö syd.

Jag bor i Malmö och sla åka som au pair till Mountain View om en vecka =) Såg att du bor rätt nära där, så det hade varit kul om du hörde av dig! Min mejl är [email protected]



Mvh Tess

2009-07-26 @ 22:06:39
URL: http://tessiusa.blogg.se/
Postat av: Yohanna

Hahaha! låter underbart! snart joinar jag dej på joggingspåret, lugn jag kan döö med dej! En vecka idag :D!

2009-07-27 @ 11:29:00
Postat av: Cornelia

haha, gott att de har ikea i närheten iaf ;) Hä dö :D

2009-07-28 @ 15:28:03
Postat av: Pappa

Vad vore livet utan lite IKEA här och där :-) Men vad är åpplad?



Kramar Pappa

2009-07-28 @ 23:31:42
Postat av: Amanda

JAG SAKNAR DIG MIN KAJSA!!!

2009-08-02 @ 12:50:31
Postat av: Amanda

JAG SAKNAR DIG MIN KAJSA!!!

2009-08-02 @ 12:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0