Tidsfördriv

Min kväll har bestått av: brutna delar, panikomrörning, brännskador, gapskratt, fulhetsskala 1-10 och en jädra massa socker. Allt i sällskap av min överexalterade värdpappa.

Här är resultatet:


Någon som vill gissa var det är för något?



Anledningen till detta spektakel är att min värdpappa har bestämt sig för att ha pepparkakshus-party här på söndag. Han har bjudit in lite folk och alla ska göra sitt eget pepparkakshus och han ska hålla i det hela. Problemet var bara att han aldrig hade gjort ett pepparkakshus. Så au pairen fick ställa upp som instruktör.

Kan också nämna att jag har aldrig sett en människa som är så exalterad för att göra pepparkakshus förut.  Frasen "major construction" används flitigt, (hallå det är bara ett litet pepparkakshus, inte ett jäkla höghus). Han har även handlat allt som ska användas som dekoration. Det gick på ca 50 dollar. Grattis i en påse. Det kommer vara kaos här på söndag så jag håller mig borta då. Får se om huset står kvar när jag kommer tillbaka..


Det var nog allt. Ska ut och skrapa bort lite mer smält socker i köket.

Ha det så bra och så vidare...
/K

Kommentarer
Postat av: Siri

Haha , vad fint ; ) Men ni lyckades säkert bättre än vad jag skulle gjort om jag hade gjort ett försök ; ) Ha det så bra : )

2009-12-11 @ 10:58:59
URL: http://siriannalouise.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hahaha. Förmodligen det fulaste pepparkakshus jag har sett men det ser gott ut för det. =) Och hade jag försökt mej på att göra ett hade det säkert blivit lika snyggt... Din värdpappa verkar vara en väldigt skön människa, ser fram emot att träffa honom.

2009-12-11 @ 11:01:47
URL: http://susanned.blogg.se/
Postat av: Nadja

Haha! Ja, ni verkar ha det bra iaf... Får nog dock hålla med Susanne om att det inte var det finaste pepparkakshuset jag sett :P

2009-12-11 @ 19:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0