SF och Spindelskräck

Igår åkte jag och Johanna in till San Francisco för att shoppa lite. Efter att ha varit sängliggande en hel vecka var det ganska skönt att komma ut lite. Tog i alla fall tåget in och började promenixa till Westfield gallerian. Har aldrig varit där innan men Johanna sa att det var något alldeles extra. Och visst var det så. Det är en galet stor galleria där de definitivt har satsat på juldekorationer. Så här ser det ut vid mitten av gallerian:



Efter ett tag blev vi såklart hungriga, det är ju mig och Johanna vi pratar om här. Gick först ner på bottenvåningen där alla matställen finns men där var smockat med folk. Så vi traskade till Macy's-huset istället och Cheesecake Factory. Där var det tyvärr kö i över en timme och det var vi alldeles för hungriga för. Så vi gick till ett coolt ställe som heter Mel's som är som en restaurang såg ut på 50-talet i USA. God mat, jukebox och så banana split till efterrätt. Vi var väldigt nöjda när vi gick därifrån.

Gick sedan in på Forever 21 bara för att det känns som ett måste och vem ser vi där om inte Blondinbella. Alldeles bitter såg hon ut så vi höll oss undan. Hur som haver. 7 st diadem senare gick vi därifrån och hoppade på första buss till tåget och åkte sedan hem. Väl hemma i Mountain View drog vi till Target och flummade loss rejält. Stod bland annat och diskuterade med en kvinna hur svårt det är att välja deodorant. Haha. Jag måste lära mig att hålla tyst när jag är trött. Ännu fattigare gick vi till bilen och åkte sedan hem.

Väl hemma bestämde jag mig för att kolla på film och valet föll på The Green Mile som Johanna hade rekomenderat. Och gud vilken bra film. Se den! Väldigt sorglig men väldigt bra.
Hur som helst. Satt och lipade sista halvtimmen av filmen och var på ganska dåligt humör när jag väl skulle sova. Inte blir det bättre av att när jag vänder mig om så möts jag av den största spindeln jag har sett sedan jag kom hit. Han bara satt där för att jävlas och jag vågade knappt öppna dörren ifall han skulle röra på sig. Sprang till slut ut och började leta efter flugsmällan. Hittar så klart inte den och går in till mitt rum igen och överväger mina möjligheter. Hittade en fet tidning som säkert hade plattat till den jäkeln ordentligt. Problemet var bara att då var jag ju tvungen att komma nära monstret för att kunna mörda det. La ner den idén och tog kort på spindeln istället. Tog min ena joggingsko och tänkte att jag kunde kasta den på monstret. Men om jag missar då? Och spindeln springer iväg? Nej, ingen bra idé. Satte mig vid facebook istället och sökte hjälp. Såg sedan dammsugarn i ögonvrån och tänkte att det borde ju funka. Kom även på att ena dottern har rummet intill mig och hade eventuellt vaknat av dammsugande kl 2 på natten. Men skit samma faktiskt. Min överlevnad var viktigare. Så på med dammsugarn, ta en djupt andetag och sedan var det slut med spindeln. Adios, gone, borta. Har nog aldrig haft en sådan adrenalinkick och skakat så mycket. Stannade uppe en timme till innan jag kunde somna. Men allt löste sig i alla fall. Här får ni en bild på den jäkeln (mamma du bör kanske inte kolla på den bilen ifall du fortfarande vill komma hit och hälsa på):


Monster!


Nu ska jag kolla på en film och efter det blir det förhoppningsvis ett spindelfritt godnatt!

/ K


Kommentarer
Postat av: Emilia blivande aupair i Los altos, CA

Ush fy fan för spindlar!!



Haha, rätt konstigt man ser blondinbella där. AV ALLA STÄLLEN! :P

2009-12-21 @ 17:08:53
URL: http://emilia1.blogg.se/
Postat av: Susanne

Cheesecake factory, ååh vilka minnen. Typ bästa stället ever. Dit måste ni gå en annan gång, om du nu inte har varit där innan... Trevlig personal har dom också.

Se till och ta död på alla spindlar innan vi kommer och hälsar på är du snäll.

Kram

2009-12-21 @ 17:48:23
URL: http://susanned.blogg.se/
Postat av: Marlene

Följer en annan au pair-blogg om en au pair i Sacramento tror jag det heter. Blondinbella är tydligen på besök över julen hos sin morbror som bor granne med au pairen. Sådär, onödig fakta :P

2009-12-22 @ 23:22:12
URL: http://foomas.blogg.se/
Postat av: Mia

AH vilken bjässe till spindel, usch o fy med alla ben! Men bra jobbat Kaj, jag är stolt över din insats:)

2009-12-23 @ 21:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0