Helgen

Denna helgen har inte varit så jätteaktiv. Har varit sjuk för det mesta. Men igår, söndag, så var det ju faktiskt lucia så jag, Johanna och Vickan bestämde oss för att åka in till San Francisco och kolla på luciatåg. Sjuk eller inte, jag behövde lite svenskt julmys.

Eller nej, myset började redan hemma faktiskt. Vaknade för en gångs skull INNAN klockan ringde och traskade ut i köket. Där stod hela familjen och förbereder frukost på sängen TILL MIG. De tyckte jag hade verkat så dålig kvällen innan så de ville överraska och få mig att må bättre. Men gulligheten slutar inte här. De hade tydigen planerat detta i ett par dagar. De hade googlat på lucia för att se vad det handlade om. Så min värdmamma gick upp kl 6 (en söndagsmorgon!) för att bara lussebullar, pappan köpte svensk lucia-musik och mellantjejen hade på sig en hemmagjord luciakrona. Behöver jag säga att jag blev helt mållös och bara stod och fån-log. Så himla fina är dem! Dagen kunde inte ha börjat bättre.

Ett par lussebullar senare åkte jag och Johanna iväg och hämtade Vickan och sedan åkte vi in till city. Kyrkan vi skulle till låg vid Lombard Street så när vi ändå var där så passade vi på att köra ner för den bara för att det är roligt. Ganska coolt faktiskt. Dock har Johanna alla kort därifrån.
Vi parkerade sedan bilen och gick och strosade lite nere på pirerna. Regnade tyvärr men vi var glada ändå. Hittade en stor godisaffär som gjorde mig och Vickan lyckliga, haha. Åt även lunch där nere och sedan promenerade vi upp (och då menar jag UPPÅT) på Hyde street till slutdestionationen Norske Sjömannskirken där luciatåget höll till. Det var en riktigt liten kyrka men det var bara mysigt. Luciatåget var jättefint och stämningsfullt, precis som det ska vara med lite felsjungningar då och då :) Efter framträdandet bjöd de på lussebullar och pepparkakor. Riktigt mysigt och vi gick glada där ifrån.

Körde vidare mot Ikea i Berkeley för att se om de hade skumtomtar, haha. Och det hade de :D Julen är räddad!! Tänker inte berätta hur många påsar jag köpte men det kommer nog räcka ett tag i alla fall. Haha.

Ut från Ikea och ett par felkörningar senare var vi hemma igen. Tack Johanna och Vickan för en bra dag :)


Omtänksamhet..


Hyde Street, lite lagom brant. Och ändå är det helt omöjligt att fånga på kort hur brant det faktiskt är.


Sälarna vid Pier 39


Luciatåg


Min värdpappa hade även sitt omtalade pepparkakshusparty igår då vårt pepparkakshus är uppgraderat nu! Här är det nya:

Förbättring/försämring? =)


Och denna omtalade värdpappa kom idag hem med en mycket trevlig överraskning. Han knackade på dörren och satte en stor kartong i mitt rum och sa: Merry Christmas, I leave all the installation to you.
Han hade köpt en TV till mitt rum. Tack! Sen det här med installation.. Jag är van vid att inte ens få öppna kartongerna hemma. Men det gick i alla fall bra och det funkar! Sitter här nu med 900 kanaler och har lite svårt att välja... Just nu är det Ett päron till farsa firar jul. Humor på hög (låg) nivå.


Här har ni skönheten =)


Nej nu ska jag sluta svamla och ta lite mer febernedsättande och gå och lägga mig.

Godnatt!
/K

Kommentarer
Postat av: Victoria

Tack själv :)

Haha, ne men så fint pepparkakshus han fick till ju ! :D

2009-12-15 @ 08:13:26
URL: http://Victoria---h.blogspot.com
Postat av: Emilia, blivande au pair i Los Altos,CA

Jag börjar bli väldigt nervös! Men klart att det ska bli kul. Jobbigt att lämna alla bara :P.



Haha, man har väll inte strösocker på lussekatter? har jag aldrig sett förut ;D.



Ha det fint!

2009-12-15 @ 13:11:47
URL: http://emilia1.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ett päron till farsa firar jul, typ världens bästa julfilm. Jag har den med mej till Åre så jag kan få mej lite julstämning på julafton.

Pepparkakshuset blev allt lite snyggare tycker jag. Bra kämpat. =)



Idag har vi -8 här i Åre och det har snöat galet mycket dom sista dagarna. Nu blir det snart lite skidåkning med hela Björnen-gänget.



Kram

2009-12-16 @ 10:06:22
URL: http://susanned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0