Avslappnad söndag

Söndag.. Vi tar dagen lite som det kommer. Började sätta upp lite hyllor på väggarna men så kom någon snubbe som ska organisera garderober så nu sitter jag här och degar istället.

Ikväll ska vi göra pepparkakshus så jag satte mig och gjorde mallar innan. Hoppas det går bra. Pappan här i familjen är väldigt exalterad. Han sa dock att han inte hade lust att dekorera utan vill bara göra "Major construction". Låter som att vi ska bygga ett riktigt hus.. Mamman och jag skakar mest på huvet.

Inatt har St Nikolaus varit här. Något tyskt helgon som kommer och lägger godis och leksaker i barnens stövlar. Tyvärr har jag inga stövlar så jag fick inget.. Glädjer mig med mina två chokladkalendrar istället.

Igår inhandlade jag alla julklappar som ska skickas till Sverige. Nu hoppas jag bara att allt går vägen och att de hinner komma fram i tid. Och att det inte kostar mer än 100 dollar att skicka för då har jag inte råd just nu. Sånt man märker..

Nej nu svamlar jag mest känner jag. Uppdaterar mest för uppdateringens skull. Ska nog kolla på lite Scrubs istället. Funkar alltid!

Ha det så bra och ha en mysig andra advent.

/K

Kommentarer
Postat av: Pernilla

hahaha! det där mjölet..det suger :) Fattar inte hur de lyckas baka i detta landet..de är ju bara konstigt alltihop.haha! Skönt att höra att vi är 2 iaf:) Ha de bra, kramar

2009-12-07 @ 00:46:50
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag hoppas paketet kommer fram för nu är jag nyfiken. =)

Lycka till med pepparkakshuset.

2009-12-07 @ 22:36:59
URL: http://susanned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0