News

Det har hänt mycket sedan jag skrev senast. Jag träffade min nya vardfamilj en gång till och hamnade på en inflyttningsfest för värdmammans bror. Fint hus och kul att träffa massa amerikanare. Jag fick även träffa barnen, mormorn, morfarn och hundarna. Jag gillar verkligen familjen! =)

I söndags förra veckan for jag och Johanna till IKEA för att äta lunch och för att få känna lite på det svenska livet igen. Dock är maten på IKEA i USA och på IKEA i Sverige väldigt annorlunda. Här får du potatismos eller pommes till köttbullarna och de smakar inte riktigt som de gör hemma. Det finns inte heller någon kotlettrad och bearnaisesås men du kan däremot få friterad fisk med pommes till. Njaa, IKEA är bättre hemma, men det är jäkligt skönt att ha det så nära här också. I matbutiken på vägen ut blev det lite delicatobollar, geleråttor och ahlgrens bilar.

I tisdags blev det en andra runda till IKEA med Tess som hade lite hemlängtan. Vi gick igenom butiken och hittade massa grejer som vi vill ha till våra hem när vi flyttar hemifrån. Vi fick också i oss lite princesstårta och på vägen ut blev det ett andra paket chokladbollar och ett paket med hällakakor.



I onsdags åkte Pauliina tillbaka till Finland =( Och på kvällen kom den nya au pairen, Lucy, till huset. Eftersom hon fick au pairrummet så fick jag äran att sova i Kevins rum, vilket lätt har den coolaste sängen. Och som Jeanette sa, jag crashade verkligen i den. Hahaha, precis min humor =)


Sweet ride.. (jaa det var rörigt men jag var mitt i en flytt.. )


Igår, fredag, flyttade jag hit och fick uppleva familjens pizzakväll! De gör 3 olika hemmagjorda pizzor och alla är med och hjälper till! Hur mysigt som helst. Efter maten satt vi och pratade massa och jag frågade Mark om han kunde hjälpa mig med att koppla upp mig på det trådlösa för jag fick det inte till att fungera. Han försökte ett tag men fick det inte heller till att funka så han tog med sig datorn upp till sin dator för att jämföra (allt är ju på svenska på min). Han höll på i säkert en halvtimme och kommer sedan ner igen och frågar om jag någonsin har kunnat komma in på internet med denna datorn. Och självklart har jag det. Vi försökte ett tag till och tillslut sa han att det är precis som att datorn har stängt av den trådlösa funktionen. Jag kommer då på att det finns en liten knapp som kan sätta wireless på off och det kan ju hända att den skiftade till off under flytten. Och visst var det så. Haha. Tur det för han hade nog blivit en aning frustrerad om han inte hade kunnat fixa det, han jobbar med datorer. Vi fick oss ett gott skratt i alla fall och jag kände mig aningens dum.

Idag har vi varit i Santa Cruz på ett  40 års kalas hos min värdmammas kompis. Det skulle varit ett beach party men med tanke på att de inte bodde vid stranden så blev det lite svårt. Blev ett pool party istället =) Jag ska definitivt ner till Santa Cruz fler gånger och utforska det lite mer.

Bilder från dagen:






Imorgon blir det Great America med Elin och Victoria, Great!

Ha det fint!
/K

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh vill ha sängen likoms !!!

Woho Great America imon :D

2009-08-30 @ 09:54:58
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: Siran

Nya familjen verkar ju kanon! Glad jag blir :) puss fisunge

2009-08-30 @ 09:58:03
Postat av: Emma

Varför bytte du familj? Du verkade trivas i den andra med eller?

2009-08-30 @ 13:28:12
Postat av: Tess

Mm, jag gillade också Santa Cruz =)

2009-08-31 @ 04:44:25
URL: http://tessiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0