Californias Great America

I tisdags var vi på ett nöjesfält här i närheten. Precis som det mesta här så var det väldigt extremt. Allt ska gå superfort, uppoch ner och allt ska vara motsatsen till vad man är van vid. När vi gick över parkeringen, på väg in till nöjesfältet, så skymtade vi en bergochdalbana som fick mig att må illa bara av att titta på den. Man satt inte i en vagn utan man satt liksom hängande under rälsen med benen dinglande. I början av åkturen var den en loop och när man sitter på det sättet så innebär ju det att man åker på utsidan av loopen med fötterna upp mot himeln. Så redan innan vi hunnit komma in på själva nöjesfältet så tänkte jag att, herregud jag kommer ju inte våga åka nånting här inne, och särskilt inte den bergochdalbanan.

Så vilken tror ni är den första vi åker (läs: jag blir upplurad i?) ? Jo självklart den bergochdalbanan vi sett från parkeringen, Flight Deck. Jag gick i nån slags trans och tänkte att ja, jag kommer väl dö eller nåt, och sedan var jag helt plötsligt fastspänd i en stol och vi började röra oss uppåt. Tur att inte så många här förstår svenska för mitt språk just då är väl inte det man bör använda i kyrkan direkt.
Så, var det kul då? Jag vet inte om ordet kul är det bästa för att beskriva åkturen direkt. Det var mer.. hmm... uppfriskande och förjävla otäckt. Men allvarligt talat så vill jag nog göra det igen faktiskt.


Här är den i alla fall: Flight Deck

När vi sedan gick vidare in på nöjesfältet så visade det sig att alla karuseller inte var riktigt så extrema. Men ändå ska någonting alltid vara speciellt. De hade till exempel en tvåvånings hästkarusell istället för en vanlig:




Den var absolut menad för 19 åringar. Hästarna lät inte alls anstängda när de åkte upp och ner..



Vi åkte inte bara karuseller utan vi gick på en konståkningsshow och, håll i er nu, vi kollade på Svampbob i 3D med rörliga stolar. Grymt! Kände att Susanne missade något här.. Du hade gillar det. Det gjorde vi också. Gud, vad jag skrattade =)


Pauliina, Bronte och Johanna


Vi svenskar håller ihop! :)

Det här var tisdagens roligheter, vi hade en bra dag =)



Nu till lite tråkigare saker. Har under ett par veckor kännt att det faktiskt inte känns så bra här. Har inte varit mig själv och har inte varit glad på riktigt. Så i onsdags bestämde jag mig för att prata med min värdmamma om detta. Lite tårar och ett samtal till senare har vi kommit fram till att jag ska byta familj. Imorgon kommer min LCC hit för att ha en Exit Interview och sedan nästa vecka börjar jag att matchas med nya familjer igen. Det känns som ett bra beslut även om det är lite jobbigt just nu. Men jag tror att det kommer bli bäst för oss båda om de får en annan au pair.

Så, så ligger det till just nu.

Idag vankas det kalas här hemma då Kevin fyller 4 år. Grattis! Kommer lite barn hit senare och ska ha spindelmannenkalas :) Blir nog skoj. Ska ta en långpromenad med Johanna senare och visa henne bergen här. Sedan åker vi mot Target för jag måste köpa en ny resväska. Mamma, den vi köpte på Rusta för 200 kr fick vi nog precis vad vi betalade för. Hantaget har gått sönder helt och håller :P

Imorgon blir det Great Mall med Johanna och en annan svensk tjej. Ska bli kul =)

Ha det så bra!
/ K

Kommentarer
Postat av: Siri

Tråkigt att det inte funkade så bra.. Hoppas det blir bättre i den nya familjen : )

2009-08-15 @ 21:30:45
URL: http://siiris.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha jaa Svampbob va skitroligt!! skrattade som fan! svenskar rules!! <3<3 detta komma lösa sig!

2009-08-16 @ 09:43:32
Postat av: Nadja

Usch, snutte! Vad jobbigt, men hoppas verkligen det blir bättre nu istället, tänker på dig!

2009-08-16 @ 23:04:58
Postat av: Hanna

Hej! vad var det som inte kändes rätt i din familj? är också i rematch så är nyfiken för jag tycker det är svårt att veta om man gör rätt!

2009-09-19 @ 01:13:25
URL: http://honeycrunchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0