28/9 I meant what I said and I said what I meant. An elephant is faithful 100 procent.

Mjo, vi kollade på Horton hears a who! Underbart gullig film med väldigt oväntad handling. En film jag tycker alla borde se. Helst på engelska utan text så man sabbar skämten minimalt. Exempel på det:
This is your great, great, great, not so great, great great grand father.
Hur sjutton kan man översätta det så det blir lika klockrent? Jag har börjat få lite svårt för sambandet mellan talet och texten. Blir aldrig riktigt bra faktiskt.

Hur som helst, Mia Bäver var här igår och förgyllde kvällen. Som vanligt när vi hittar på något så blir det prat, prat, prat och film. Och så klart en massa onyttigheter. Jag tänker inte berätta för någon hur mycket godis vi egentligen köpte. Men det är vi värda.
Idag har vi varit i lite affärer och kollat på grejer vi vill ha till våra lägenheter sen när vi väl flyttar någon gång om nåt år eller så. För min del blir det ju ett år i Amerika först. Blir förmodligen plugg och flytt direkt efter men man vet ju aldrig vad som dyker upp.

Ska föresten byta bloggsida eftersom man inte riktigt kan sätta bilderna vart man vill på denna sidan. Inte vad jag har fattat i alla fall. Eventuellt dyker det upp en ny adress om några dagar.

Ha en skön söndag.
/ Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0