Ibland blir jag lite irriterad...

Som när man har dubbellektion på körskolan, och går upp väldigt mycket tidigare än vad man hade gjort annars, och får beskedet att de hade visst glömt meddela mig att mina lektioner var inställda. Så där står jag och har inget att göra på några timmar förrän mor min kommer in till staden. Det positiva i denna händelsen är att jag hann plugga mycket teori och träffa Cornelia och Erik. Trevligt att slippa plugga själv.

Jag blir också irriterad när jag inte förstår hur man lägger upp ett youtube klipp i mina inlägg. Men det får bli ett mål istället för irritationsmoment. Jag SKA lära mig.

En hel del irriterad blir jag också över att katter inte kan prata utan börja kloa och åka kana under min säng när de vill berätta att de är hungriga. Jag förstod precis absolut. Jag blev inte rädd och sprang ut i hallen...

Jag blir däremot INTE irriterad när jag tänker på helgen. Visst, jobb på lördag men varför inte. Efter jobbet blir det kalas för att någon visst fyller år, har jag hört. På kvällen blir det nog utgång med massa trevligt folk. Inte dansaochskakapårumpan-utgång utan förmodligen mer ut och träffa folk. På söndag blir det kalas igen för Petra vilket ska bli mycket mysigt eftersom vi träffas alldeles för sällan.

Jag blir inte heller irriterad av att jag fick hem lite nya kläder häromdagen. Bland annat en grymt mysig jacka som jag vill andvända nu. Mamma tyckte dock det verkade lite för vamt att ha en jacka med pälsfoder när det är 15 grader varmt om dagarna. Den får åka på på 25manna i alla fall.

Och på tal om det.. Gå på 25manna festen eller inte gå på 25manna festen? Mycket bra fråga där jag måste överväga + och -
+ Där kommer vara massor med trevligt folk och jag lär förmodligen känna en hel del nytt trevligt folk.
+ För att inte överdosera orientering på en gång efter lugnt uppehåll hade det kanske varit bra med fest också.
- Jag har inte träffat Veronika på evigheter och vill egentligen mycket hellre spendera kvällen med henne.
- Att gå upp tidigt på söndagen och packa packning är mindre roligt om man har varit ute på kvällen/natten.
- Att ta sig dit, förfesta någonstans och ta sig hem verkar alldeles för krångligt.

Det lutar rätt mycket åt att jag inte går dit faktiskt.

Nu ska jag gå och packa kanelbullar.
/ Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0