En värld utan land

Skulle kunna vara grunden till en bra film. I detta faller måste jag dock säga att det endast var grunden till en bra tanke. Filmen blev något av en katastrof. Fast ändå kunde jag inte sluta titta. Jag måste ju se hur den slutar. Filmen jag pratar om är Waterworld som var Siris favoritfilm i hennes tidiga tonår då hon förälskade sig i Kevin Costner ( som förövrigt inte är det minsta snygg). En film kanske verkar bättre när man är 12 än när man är 18. Vem vet. Ingen film jag rekomenderar i alla fall.

Igår var det loppisförsäljning som gällde i några timmar. Ska tydligen vara så himla bra att stå i Jämjö. Synd att vi lyckades stå där den helgen det var minst folk på flera veckor. Vi blev inte av med mycket vill jag lova. Köpte nog mer än vi sålde. Jag hittade i alla fall en klocka, 10;-, två muggar á la 5;- och en kanna, 20;-.mycket bra tycker jag. Eller just det, ett slags rivjärn också. Måste ju börja tänka på mitt egna hem som jag förhoppningsvis skapar om några år.
För er som har varit på loppis så vet ni kanske att det är mest äldre människor där. Särskilt äldre människor som vill locka yngre människor att köpa massa saker.
Vi stod till exempel och kollade på en låda med cd-skivor igår. Mest för skojs skull. Gubben som säljer dom kommer då fram och säger med sin häftigaste röst att De där skivorna är från en discjockey så det ska vara riktigt bra grejer. När han tror att vi inte hör viskar han till sin fru: (Det heter discjockey va??) Skön snubbe. För det är ju så. Vi unga och fräscha människor lyssnar ju bara på musik från en discjockey. Absolut!

Lillemannen var på besök idag. Hade tagit ner min favvoleksak från barndomen för att styla inför honom att jag har mycket häftigare leksaker. ETT MINIPIANO. Höll på att spela upp batteriet själv igår men det nämnde jag inte för mamman. Och pianot gjorde succé direkt. Så fort mamman hade gått blev det lite pipigt och pianot räddade situationen. Great succes. Blev promenad också. Träffade på trevlig dag med hundar som tyckte jag hade en söt son. Hur man ska man tolka det? Att jag är ansvarsfull mamma som får söta barn eftersom jag tar dom på promenad eller att det är tur att barnen i alla fall blev söta när jag själv är alldeles för ung och dum för att ha barn. Förklarade snabbt att han inte var min. Bara lånade honom lite.

Har förövrigt världens i-landsproblem inför imorgon. Behöver ha både idrottskläder och dator med mig. Verkar extremt jobbigt att ha två väskor. Hur löser man det?

Får sova på saken.
Puss/ Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0